A világcég elnök-vezérigazgatója a sorozatgyártás megkezdése alkalmából elmondta: 1992-ben 460 alkalmazottal indult a gyár, ma pedig 3900-an dolgoznak Esztergomban, közülük 1300-an Szlovákiából járnak át munkába.
Orbán Viktor szimbolikus egybeesésnek nevezte, hogy az új Swift bemutatása előtt két nappal új gazdasági rendszer alapjait tették le, amelynek középpontjában a munkahelyteremtés áll. „Az ön gyára is példa arra, hogy milyen gyümölcsöző együttműködés lehet a külföldi tőke és a magyar gazdaság között” – emelte ki válaszbeszédében a miniszterelnök, hozzáfűzve, az a gazdasági program, amely tíz év alatt egymillió munkahely létesítését tűzte ki célul, és a cél, hogy Magyarország sikeres legyen, olyan vállalatokat igényel, mint a Magyar Suzuki.
Orbán Viktor megköszönte, hogy a Suzuki a legnehezebb időkben is kitartott Magyarország mellett, és kifejezte reményét az iránt, hogy a cég újabb munkahelyeket teremt. A világcég vezetője később újságírói kérdésre elmondta: egyelőre nincs mód a létszám növelésére, de ha nő a gyártott modellek száma, természetesen ismét bővítik az alkalmazottak számát. A cég 2007-ben még 6000 embernek adott munkát.
Meggyes Tamás, Esztergom polgármestere a német roncsautóprogramhoz hasonló támogatás bevezetését javasolta Magyarországon. Hozzátette: jó lenne, ha a közszférában a jelenlegi beszerzési moratórium lejárta után Suzuki autókat vásárolnának.
A Suzuki „világmodell” szerepet szán az ősszel piacra lépő, megújított Swiftnek, amelyből az idén 40 ezret gyártanak Esztergomban. A gyár idei termelési terve 170 ezer gépkocsi kiszállítását tartalmazza, 10 ezerrel kevesebbet a tavalyi mennyiségnél, ám az is 36 százalékkal maradt el a 2008-as 281 686 darabtól. Tegyük hozzá, hogy több éven át folytatott kapacitásbővítő beruházások eredményeként a vállalat 2008-ra már évente 300 ezer autó kibocsátására volt képes.
Tavaly 2209 Splash, 3084 SX4 és 2480 Swift modellt helyeztek forgalomba hazánkban. A cég ezzel 13,5 százalékos piaci részesedést ért el, s immár 13. éve őrzi piacvezető pozícióját. Egy évvel korábban 24 864 darabos értékesítéssel szerezte meg a piac 16,2 százalékos szeletét a Magyar Suzuki.
A 2009-ben Esztergomban készült modellekből több mint 173 ezer került külföldre. Az eladási listát a Splash/Opel Agila vezette 84 664 darabbal, majd az 54 641 példányban elkelt Swift következett, a 34 ezer darabos SX4/Fiat Sedici előtt.
A Magyar Suzuki Zrt. elmúlt évi nettó árbevétele 432,225 milliárd forint volt, amelyből a belföldi értékesítés 53,718 milliárdot tett ki. Két éve pedig a 609,4 milliárd forintos nettó forgalomból a hazai eladások értéke 87,524 milliárd forintra rúgott.
A társaság – a 2008-as 6,434 milliárd forintot követően – tavaly 35,376 milliárd forintot fordított beruházásokra azzal a céllal, hogy a hegesztőüzemben százszázalékos legyen a robotizáltság.
A gyár 1991-es alapítása óta a Suzuki Motor Corporation több mint 280 milliárd forint értékű beruházást hajtott végre, és az első Swift 1992 októberi elkészülte óta 1,8 millió gépkocsi hagyta el a szerelőszalagot.
Toplistán
A kisautók gyártásában vezető szerepet betöltő Suzuki Motor Corporation a világ tizedik legnagyobb autógyártója. A céget 1909-ben alapították, s mára 23 gyárában 51 500 főt foglalkoztat világszerte. Tavaly három üzletága – az autós, a motorkerékpár- és a csónakmotor-üzletág – révén a Suzuki 18,8 milliárd eurós (2470 milliárd jenes) nettó forgalmat bonyolított le 605,03 millió eurós (79,4 milliárd jenes) működési eredménnyel. Világszerte 2,35 millió személygépjárművet, 3,02 millió motorkerékpárt és quadot értékesített.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.