A BMW a nemzetközi piaci feltételek javulásával indokolta előrejelzésének módosítását. Január és június között 13,1 százalékkal több autójuk talált gazdára, mint az előző év azonos időszakában. Ezért a cég most a teljes évet tekintve az eladások mintegy 10 százalékos emelkedésére, összesen 1,4 gépkocsi értékesítésére számít.
A német luxusautó gyártó korábban egyszámjegyű növekedést prognosztizált és bár a profit tekintetében nem jelölt meg pontos célt a vállalat, annyit közölt: a korábban jelzettnél jóval erőteljesebb javulásra számít a menedzsment.
A világ első számú luxusautó gyártója az idén már másodszor emeli a teljes évre vonatkozó előrejelzését, az eredmények javításában pedig nagyban támaszkodik a kínai piacra, akárcsak riválisai. Az ázsiai országban a BMW megduplázta értékesítéseit az első félévben, csakúgy, mint a Daimler. A BMW már nem képes a helyi üzemek segítségével tartani a lépést a kereslettel, ezért a németországi gyárakat is fokozottabban bevonja Kína ellátásába.
"Dupla műszakokat vállalunk" – jelentette Harald Krüger, a BMW személyzeti vezetője a Financial Times-nak. Egyedül a München-i BMW-gyárban 10 ezer autóval többet kell előállítaniuk a tervezettnél. "Ez azzal is járhat, hogy a jelenleg 7,5 órás munkanapok helyett visszaállunk a 8 órás műszakokra" - tette hozzá a személyzeti vezető. Jelenleg minden harmadik "7es modellt" Kínában értékesíti a konszern, ősszel pedig érkezik a speciálisan a kínai piacra tervezett 5-ös BMW, amely iránt már most nagy a kereslet.
További részletek a holnapi Világgazdaságban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.