BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Opel-bővítés csak a kezdet

Az Opel két évig tartó, 500 millió eurós beruházássorozatba kezd szentgotthárdi leányvállalatánál, amely a fejlesztések után a világ egyik vezető motorgyára lesz. Több járműipari konszern is fejleszt a közeljövőben Magyarországon

A Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye szerint a fejlesztés 7,5 milliárd forintos állami támogatással valósul meg, amelynek megtérülésével három év alatt számol a tárca. A most bejelentett Opel-gyárbővítés nagyságrendjét jellemzi, 1990-től az elmúlt év végéig összesen 748 millió euró értékű beruházás színtere volt Szentgotthárd. A hír bejelentése után Orbán Viktor azt mondta, hogy az Opeléhez hasonló nagyberuházások várhatók, mégpedig olyan cégek részéről, amelyek már jó ideje megvetették lábukat hazánkban.

Hírek szerint csütörtökön az Audi hozza nyilvánosságra az ötezer fős győri vállalatával kapcsolatos terveket. Az azonban már eldőlt, hogy a kiköltözik a szentgotthárdi Opel-gyárból az egykori GM-leány, az Allison Transmission teherautó-sebességváltókat gyártó üzeme, mert az amerikai cég jövő nyárra csúcstechnológiával felszerelt új üzemet épít a helyi ipari parkban. A Hankook Tire Europe alelnöke pedig azt a tervet hozta nyilvánosságra, hogy a magyar gyár folyamatban lévő bővítése után teherautóabroncs-gyártósort is telepítenek Rácalmáson, és megnégyszerezik a mai kapacitást.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.