BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Félve, de sokat vásárolnak a franciák

Megkezdődött a nagy téli kiárusítás Franciaországban, az árleszállításokra vadászó vásárlók pedig valósággal elözönlötték az üzleteket. A kereskedők azt várják a rohamtól, hogy behozzák a kiadós decemberi havazások miatti bevételkiesésüket, a szakértők azonban attól tartanak, hogy a franciák lassan elveszítik az árakkal kapcsolatos realitásérzéküket.

A felmérések szerint egyre több fogyasztó időzíti a ruhavásárlást a kiárusítások idejére, arányuk idén eléri a 65 százalékot, de a megkérdezettek 85 százaléka is úgy nyilatkozott, hogy valamilyen módon ki fogja használni a kedvezmények nyújtotta lehetőségeket. Nem meglepő tehát, hogy a legtöbb üzlet a tavalyihoz hasonlóan ebben az évben is erős, az ötven százalékot is meghaladó árleszállítással indítja az egy hónapos téli vásárt - közölte az Inforádió.

Az egyik legismertebb, minőségi termékeket forgalmazó Le Printemps áruházlánc például a luxusmárkájú portékáit máris fél áron kínálja, a táveladásokra szakosodott La Redoute-nál pedig hetven százalékos kedvezmény mellett lehet rendelni. Az árcsökkentési láz természetesen nem csupán a ruhaneműt érinti, elektromos háztartási gépet, plazmatévét, de még gépkocsit is lényegesen olcsóbban lehet ebben az időszakban vásárolni.

A Renault például 2500 eurót is hajlandó fizetni egy használt gépkocsi után, ha tulajdonosa egy új, kisméretű Twingót vásárol, a német Volkswagennél pedig a vásárlói kedvezmény akár a 4400 eurót is elérheti.

A közvélemény-kutatók szerint egy vásárló átlagosan közel 220 eurót, mintegy hatvanezer forintot készül a boltokban hagyni ebben a periódusban, és a megkérdezettek közül sokan arról számoltak be, hogy aggodalommal kezdik böngészni a készleteket, attól félnek ugyanis, hogy a boltokban elkapja őket a gépszíj, és a tervezettnél többet vásárolnak majd.

Az életmódkutatásra szakosodott Credoc intézet jelentése mindeközben arra figyelmeztet: az év közben is egyre gyakoribb kiárusítások, árleszállítások lassan oda vezetnek, hogy a vásárlók többé nem tudnak különbséget tenni a valós és a kedvezményes árak között, ez pedig az eladókat újabb és újabb árcsökkentő, vagy legalábbis annak a látszatát keltő eljárásokra ösztönözheti.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.