BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Pepsit vagy a Coca-Colát szerettük jobban?

A Pepsi gyengébb eredményekről számolt be és csökkentette 2011-es profit várakozását, miközben a rivális Coca-Cola javított.

A PepsiCo konszern csökkentette a 2011-re vonatkozó jövedelemprognózisát, arra figyelmeztetve, hogy a nyersanyagok árának emelkedése miatt az önköltsége is növekszik. A cég közlése szerint a múlt év negyedik negyedében a nettó profit 5 százalékkal csökkent és 1,37 milliárd dollár lett a magasabb gyártási költség miatt. Az árbevétel viszont 37 százalékkal növekedett 18,15 milliárd dollárra – jelenti a Reuters.

A Pepsi jelezte, tudatában van annak, hogy a fogyasztók a magas munkanélküliség miatt kevesebbet költhetnek, ezért a cég csökkentette az idei évre vonatkozó profit prognózisát. A korábbi, részvényenkénti 10-11 százalékos haszonnövekedés helyett a konszern most csak 7-8 százalékos emelkedésre számít.

A hír főleg annak tekintetében elszomorító, hogy a nagy rivális Coca-Cola a negyedik negyedévben több mint megháromszorozta nettó profitját. Az 5,77 milliárd dolláros profitot egyrészt a konszern palackozó tagjának felvásárlásával, másrészt a megnövekedett italértékesítésnek köszönheti a Coca-Cola. A vállalat elsősorban az energiaitaloknak és szénsavmentes italoknak köszönheti a növekedést, de a hagyományos termékei is jól muzsikáltak. A Coca-Cola márka 1 százalékkal növelte volumenét az Egyesült Államokban, a Coca-Cola Zero pedig kétszámjegyű növekedést produkált. A Sprite 4, a Fanta 3 százalékkal javított. 

Coke Entreprises is a negyedéves profit növekedéséről számolt be. A Coca-Colát palackozó, Európában működő vállalat a tavalyi 91 millió dollárhoz képest 97 millió dolláros profitról számolt be, az értékesítések pedig 12 százalékkal, 1,79 milliárd dollárra emelkedtek. Ezzel a vállalat felülmúlta a Reuters által megkérdezett elemzők prognózisát és egyben megerősítette a korábbi, részvényenként 1,95-2,00 dolláros profit előrejelzését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.