BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A netezők egyharmada elad és vesz is a világhálón

INTERNET. A magyarok elsősorban olvasásra, tájékozódásra használják az internetet, de az online vásárlás is jelentős: minden harmadik felnőtt szokott a világhálón adni-venni. A Vatera és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos reprezentatív felmérése arra is rámutat, hogy az e-kereskedelmi piac folyamatos növekedése ellenére az elmúlt évben csak kismértékben változott a netes vásárlók száma, ugyanakkor azok, akik használják ezt a szolgáltatást, nagyobb pénzforgalmat generálnak.

Az országos felmérést megelőző egy hétben a magyar internetezők többsége a legnagyobb magyar közösségi oldalt, az iWiW-et látogatta (71 százalék). A két vezető hírportál közül az Origót a megkérdezettek közel 60, az Indexet 40 százaléka olvasta. A Vatera 3 százalékkal lemaradva, közvetlenül a Facebook után szerepel a leglátogatottabb oldalak sorában: az előbbin az emberek 39, utóbbin 42 százaléka járt a vizsgált időszakban.

Az elmúlt egy évben 13 százalékkal nőtt az internet-hozzáféréssel rendelkezők aránya, így a magyarok közel 60 százaléka számára elérhető a világháló. Az aktív használók közel kilenctizede elsősorban hírolvasásra, tájékozódásra használja a hálót. Ezt követik a közösségi oldalak; a megkérdezettek háromnegyede alkalmanként vagy rendszeresen keresi fel ezeket a portálokat. Hivatalos ügyintézésre (46 százalék), árukereső site-ok böngészésére (45) is sokan használják a webet. Online vásárlás céljából a válaszadók harmada szokott a világhálón böngészni.

Magyarország legnagyobb online piacterén, a Vaterán az internet-hozzáférés terjedésénél intenzívebben nőtt a felhasználók száma. „2009-ben az egymillió regisztrált felhasználó mellett 16,3 milliárd forintos forgalmat bonyolítottunk le, ugyanez a szám 2010-ben 1,4 millió felhasználó mellett körülbelül 22 milliárd forint volt” – mondta Csupor Erik, a Vaterát üzemeltető allegroup.hu Kft. ügyvezetője. n VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.