BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Felhős” CeBIT Hannoverben

Ismét bizakodó a német vásárszervező – kiállítóként visszatértek a nagy infokommunikációs cégek

Ez évre jutott túl a vásárokat is sújtó válságon a ma nyíló hannoveri CeBIT. A tavalyi mélypont után több lesz a kiállító és várhatóan több lesz a látogató is. A kiállítás fő tematikája a felhőalapú számítástechnika, amely 2015-re évi a 160 milliárd dollárt meghaladó üzletet jelent majd.

Még jó, hogy ennyi minden terület belefér az infokommunikáció fogalmába, így a technológiai fejlesztésben élenjáró társaságoknak van elegendő muníciójuk arra, hogy az egymást alig néhány héttel követő nagyszabású év eleji kiállításokon – januárban Las Vegasban, februárban Barcelonában, illetve a ma nyíló hannoveri CeBIT-en – újból és újból előjöjjenek valami újjal. A németországi vásár fénykorában, a kétezres évek elején még 5-6 ezer kiállítóval és 800 ezer látogatóval büszkélkedhetett, tavaly már alig négyezer cég és körülbelül 330 ezer vendég jelent meg.

A vásárszervező Deutsche Messe egy ideig még azt az elképzelést is dédelgette, hogy szigorúan vett szakvásárt farag a rendezvényből, amely jelenleg leginkább a Las Vegas-i CES-re jellemző, ahová csak a szakmai látogatók jöhetnek, a nagyközönség nem teheti be a lábát. Az ötletet végül elvetették, bíznak abban, hogy minél több lesz a fizető vendég a szombatig nyitva tartó eseményen, amelyen egyébként az idén Törökország lesz a díszvendég. A szervezők annyit azért tettek a jobb átláthatóság érdekében, hogy a tematikát négy részre osztották, mindegyikkel különböző célcsoportokat megcélozva. (A „CeBIT pro” a vállalati döntéshozókat várja, a „CeBIT live” a magánfelhasználók figyelmét kívánja felkelteni, a „CeBIT gov” az állami-közintézményi fejlesztéseket mutatja be, míg a „CeBIT lab” a tudományos és egyetemi kutatói körnek szól.)

Az egyik központi téma – a felhőalapú (cloud) számítástechnika – nem a szélesebb közönségnek, hanem kimondottan a vállalatoknak ígér újdonságokat, de a kiállítók ígéretük szerint nem fukarkodnak a különféle két- és háromdimenziós készülékek, táblagépek, vezeték nélküli monitorok és egyéb eszközök bemutatásával sem.

A cloud computing mögött meghúzódó ötlet is pofonegyszerű, és még a válság utáni időkben is vonzó lehet azon vállalkozások számára, amelyek a jövőben még költségtakarékosabban képzelik el informatikai beruházásaikat. Az üzleti szoftvereket a jövőben nem szükséges megvásárolni és helyi munkaállomásokon, szervereken tárolni, hanem elegendő az erre szakosodott szolgáltatóktól neten keresztül bérelni. A felhős megoldások alkalmasak vállalati adatok tárolására is. Egyébként a cloudpiac nyitott a magánfelhasználók számára is, akik elsősorban a webalapú levelezésüket a Google-mailen vagy a hotmailen bonyolítják le a felhőkön keresztül. A terület, legyen szó vállalati vagy magánügyletről, komoly üzletet ígér a benne szereplőknek. Egyes piaci felmérések szerint 2015-ben már mintegy 160 milliárd dolláron osztozhatnak a piac szereplői.

Bizakodók a vásárszervezők a rendezvény presztízse miatt is, ekként ítélik meg egyebek mellett az amerikai IBM szereplését is. A világ vezető informatikai nagyvállalata az idén az első számú vezetőjét, Sam Palmisanót küldi a nyitórendezvényre.

Visszatérőben vannak a hannoveri vásárközpontba az informatikai ipar nagy nevei is, köztük a irodatechnikai ipar óriásai: a Xerox, az Epson és a Brother, de újra képviselteti magát a reneszánszát élő amerikai mobilfejlesztő cég a Motorola is. Ezek a vállalatok az utóbbi években nem tartották fontosnak a hannoveri jelenlétet.

Magyar jelenlét

Miközben a nagy márkák sorra térnek vissza a CeBIT-re, Magyarország az utóbbi évek legkisebb létszámú kiállítóját küldi Hannoverbe.

Az idén összesen hat hazai vállalkozás jelenik meg a rendezvényen– tudtuk meg a hannoveri vásár magyarországi képviseletétől. Ez épp a negyede a tavalyinak, az akkor kiállító 24 cég még élvezhette az azóta átalakult kereskedelemfejlesztési szervezet, az ITD Hungary támogatását.

Az idén összesen hat hazai vállalkozás jelenik meg a rendezvényen– tudtuk meg a hannoveri vásár magyarországi képviseletétől. Ez épp a negyede a tavalyinak, az akkor kiállító 24 cég még élvezhette az azóta átalakult kereskedelemfejlesztési szervezet, az ITD Hungary támogatását. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.