BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már nem a "mi autónk" a Suzuki?

Nem zárt fényes évet tavaly a „mi autónk” gyártója: 2010-ben a Magyar Suzuki Zrt. a mérleg szerinti eredmény és az előállított autók tekintetében is visszaesést jelentett.

Eredménye 9 millióról 5 millió euróra csökkent, a termelt autók számában pedig tízezres visszaesést regisztráltak, így 170 ezer legyártott gépkocsival zárták az évet.

A képet árnyalja, hogy a társaság a leggyengébben éppen a magyar piacon szerepelt, a 2009-ben még 13,5 százalékos részesedése 5 százalékra zsugorodott. Ez a Datahouse összesítése szerint azt jelenti, hogy az Esztergomban gyártott modellek közül tavaly 2200 került magyar gazdához, míg 2009-ben ez a szám 8100 volt. Ezzel a produkcióval a Magyar Suzuki Zrt. még az első ötbe sem fért be, a márkák sorrendjében a hetedik helyet foglalta el tavaly. A piacvezető helyen az Opel és a Skoda márkák végeztek 2010-ben. A piacon természetesen nem csak a Suzuki szerepelt gyengén, a forgalomba helyezések közel 30 százalékkal estek, tavaly már a 44 ezres számot sem érték el, míg 2009-ben meghaladták a 60 ezres értéket.

A Suzuki magyar egységénél előállított autók számában mért viszonylag kismértékű visszaesés az exportpiacok erősödő teljestíményével, a roncsprémiumprogramok felfuttatásával magyarázható, ez a cég pénzügyi eredményein is meglátszik. A társaság exportértékesítése 1,4 milliárd eurót tett ki, a belföldi piacról mindössze 135,8 millió euró származott.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.