BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hihetetlen: nekik még mindig jól megy!

A szórakoztatóelektronikai ágazat összes fontosabb szegmensében javította piaci pozícióit 2011-ben a Samsung, amely az idén további növekedést vár.

Közel harmadával növelte magyarországi árbevételét előző üzleti évében a világ egyik vezető szórakozató-elektronikai cikkeket gyártó vállalatának számító Samsung helyi leánya. A dél-koreai cég magyar érdekeltsége, a Samsung Electronics Magyar Zrt. a 2011-es esztendőt 69,3 milliárd forintos hazai forgalommal zárta, ami 31 százalékkal haladja meg az egy esztendővel korábbit – jelezte a Világgazdaságnak Dreiszker Péter, a cég fogyasztói elektronikai divíziójának marketingmenedzsere.

A számottevő bővülésnek köszönhetően a társaság újabb 3-4 termékkategóriában vált vezetővé Magyarországon, s így a cég által meghatározott összesen 15 termékkategóriából már tucatnyiban piacelsők Magyarországon.

A társaság ráadásul a kedvezőtlen makrogazdasági környezet ellenére az idei kilátásokkal kapcsolatban is kifejezetten optimista. A cégnél év elején úgy kalkuláltak, hogy az esztendő második felében már élénkülhet a belső kereslet hazánkban, s ez hozzájárulhat ahhoz, hogy a Samsung még a tavalyinál is nagyobb mértékben növelje árbevételét. Bár a belső fogyasztás esetében a várt fordulat elmaradt, Dreiszker Péter most jelezte: a társaság várhatóan így is növelni tudja árbevételét az idén. A marketingmenedzser hozzátette: a további bővülés mellett fontos számukra, hogy a termékkategóriák többségében tartani tudják, vagy tovább javítják tavaly megszerzett pozíciójukat.

Különösen jól teljesített tavaly a Samsung – IT, távközlés és szórakoztatóelektronika határmezsgyéjén mozgó – mobiltelefon-üzletága, amelynek forgalma 60 százalékkal bővült. A kiugró növekedés eredményeként 2011-ben már a teljes árbevétel 40 százalékát adta ez a divízió, s a Samsung piaci részesedés a teljes piacon 40, az okos készülékek területén pedig 33 százalékra ugrott darabszámban. Az üzletág szárnyalása ráadásul látszólag az idén is folytatódik: a vállalat mostanra hazánkban mind az okos, mind a buta telefonok szegmensében piacvezetővé vált, az év hátralévő részében pedig részesedésük további növelésével kalkulálnak. A cégnél lapunknak korábban jelezték: miközben a piac darabszámban várhatóan nem bővül jelentősen, a Samsung kétszámjegyű gyarapodással számol a teljes évre, értékben pedig még nagyobb lehet a növekedés, hiszen az okos készülékek terjedésével folyamatosan emelkedik az eladott mobilok átlagára.

Bár a mobilüzletág növekedésénél kisebb, de a piaci átlagot messze meghaladó mértékben bővült a Samsung hazai árbevételének negyedét adó barnaárú divízió forgalma is 2011-ben: televíziókból és lejátszókból értékben 30 százalékkal adott el többet a vállalat, mint egy évvel korábban. Dreiszker Péter most jelezte: úgy számolnak, hogy a tendencia az idén is folytatódik, s az okostelefonok további gyors terjedése mellett 2012-ben is a tévé-piacon megszerzett meghatározó pozíció lehet a cég növekedésének motorja. A Samsung idei célja egyébként, hogy megőrizze vezető pozícióját, és 50 százalék körüli részesedését a szegmensben.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.