Egyelőre a november végi adatok ismertek: az óév első tizenegy hónapjában a Boeing 537 repülőt állított forgalomba, míg az Airbus 516-ot adott el. Igaz, ennél többet rendeltek meg a francia cégtől, de a gyártókapacitás nem bírta tartani a tempót a megrendelésekkel, így a Boeing törhetett az élre. Ezzel az Airbus tíz év után vesztette el a vezető pozícióját - azelőtt mintegy 30 éven át a Boeing volt a világelső.
Most azonban egyre több szakértő szerint várható, hogy hamarosan véget ér a két nagy nyugati cég dominanciája. A várakozások szerint a Boeing sikerévei jöhetnek, 2015-ig ők gyárthatják a legtöbb utasszállító gépet, ám később visszaeshetnek. Ráadásul egyre nagyobb az esély arra is, hogy Kína beszáll a versenybe saját repülőivel, ami alapjaiban rajzolhatja át a piacot - figyelmeztetnek az elemzők.
A tőzsdén mégis az Airbus sikere volt a nagyobb. A Boeing részvényeinek árfolyama tavaly 3 százalékkal emelkedett, míg az Airbust gyártó EADS részvényei már 22 százalékkal érnek többet, mint tavaly ilyenkor. Igaz, a Boeingnél épp karácsony előtt jelentették be, hogy 10 százalékkal növelik az utolsó negyedéves osztalékot az eredetileg tervezetthez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.