BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szijjártó: a kormány célja, hogy Magyarország fő tranzitország legyen

A kormány célja, hogy Magyarország legyen a kelet-nyugati irányú áruforgalom fő közép-európai tranzitországa - mondta a külügyi és külgazdasági államtitkár pénteken Budapesten, egy nemzetközi vasúti fuvarozási konferencián tartott előadásában.

Szijjártó Péter a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsának (TSZKT) 22. plenáris ülésén leszögezte: a nemzetközi árufuvarozás területén növelni kell Magyarország aktivitását, a transzszibériai vasútvonal magyarországi leágazásaiban rejlő lehetőségeket a jelenleginél jobban ki kell használni.

"Az a célunk, hogy mi legyünk a kelet-nyugati irányú áruforgalom fő közép-európai tranzitországa" - fogalmazott az államtitkár. Hozzátette, hogy ezt három erőforrás is támogatja: a földrajzi fekvés és domborzati viszonyok, a jó színvonalú infrastruktúra, valamint a kormány meglévő politikai szándéka a vasúthálózat fejlesztésére.

Fel kell számolni azt az állapotot, hogy Magyarország keleti és nyugati határpontjai között versenyképtelenül lassan haladnak át a tehervonatok - mondta. Ebből a szempontból rendkívül fontosnak nevezte a V0-ás vasúti beruházást, amely tehervonatok közlekedésére szolgáló, 113 kilométeres kétvágányú villamosított vasúti gyűrű lesz Budapesttől délre.

Kiemelte: a két nemzetközi vasúti folyosót is összekötő beruházástól azt várják, hogy az ország keleti és nyugati határpontjai között a tehervonatok egy nap alatt át tudjanak haladni, jelentősen csökkenjen a budapesti vasútvonalra nehezedő nyomás, illetve jelentősen növekedjen a vasúti teherforgalom. Szavai szerint a V0-ás projekt csak egy másik fejlesztéssel együtt, integráltan nyeri el értelmét, a záhonyi átrakó technológiai fejlesztéséhez újabb projektekre van szükség. A MÁV és az oroszországi vasút vezetői erről tárgyalásokat folytattak - tette hozzá. A záhonyi átrakó jelenleg a konvencionális és a konténeres fuvarozás területén is jelentős kapacitással rendelkezik. Véleménye szerint a gyors záhonyi átrakási technológia és a V0-ás vasúti körgyűrű együtt versenyképesebb, mint a széles nyomtávú vasút meghosszabbításának megépítése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.