Szijjártó Péter a Transzszibériai Szállítások Koordinációs Tanácsának (TSZKT) 22. plenáris ülésén leszögezte: a nemzetközi árufuvarozás területén növelni kell Magyarország aktivitását, a transzszibériai vasútvonal magyarországi leágazásaiban rejlő lehetőségeket a jelenleginél jobban ki kell használni.
"Az a célunk, hogy mi legyünk a kelet-nyugati irányú áruforgalom fő közép-európai tranzitországa" - fogalmazott az államtitkár. Hozzátette, hogy ezt három erőforrás is támogatja: a földrajzi fekvés és domborzati viszonyok, a jó színvonalú infrastruktúra, valamint a kormány meglévő politikai szándéka a vasúthálózat fejlesztésére.
Fel kell számolni azt az állapotot, hogy Magyarország keleti és nyugati határpontjai között versenyképtelenül lassan haladnak át a tehervonatok - mondta. Ebből a szempontból rendkívül fontosnak nevezte a V0-ás vasúti beruházást, amely tehervonatok közlekedésére szolgáló, 113 kilométeres kétvágányú villamosított vasúti gyűrű lesz Budapesttől délre.
Kiemelte: a két nemzetközi vasúti folyosót is összekötő beruházástól azt várják, hogy az ország keleti és nyugati határpontjai között a tehervonatok egy nap alatt át tudjanak haladni, jelentősen csökkenjen a budapesti vasútvonalra nehezedő nyomás, illetve jelentősen növekedjen a vasúti teherforgalom. Szavai szerint a V0-ás projekt csak egy másik fejlesztéssel együtt, integráltan nyeri el értelmét, a záhonyi átrakó technológiai fejlesztéséhez újabb projektekre van szükség. A MÁV és az oroszországi vasút vezetői erről tárgyalásokat folytattak - tette hozzá. A záhonyi átrakó jelenleg a konvencionális és a konténeres fuvarozás területén is jelentős kapacitással rendelkezik. Véleménye szerint a gyors záhonyi átrakási technológia és a V0-ás vasúti körgyűrű együtt versenyképesebb, mint a széles nyomtávú vasút meghosszabbításának megépítése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.