Amíg 2010-ben csupán 17 700, a rákövetkező évben 31 300 használt autót hoztak be külföldről, addig tavaly már több mint 53 ezret, az idén pedig 70 ezres rekordra számítanak a szakértők.
A tendencia nem meglepő. Itthon ugyanis nincs elegendő használt kocsi, miután ötödik éve a gödör alján van az új autók értékesítése.
Igaz, az importot megkönnyítette a regisztrációs adó csökkentése, aminek hatására tavaly 71 százalékkal ugrott meg a használtautó-behozatal volumene. Ugyanakkor a növekedés lendületét az sem törte meg, hogy a tavalyihoz képest magasabb sávban mozgott az euró árfolyama, amely több alkalommal is átlépte a 300 forintos lélektani határt.
Továbbra is jellemzően az idősebb német gyártmányokat (Volkswagen, BMW, Opel, Ford, Audi és Mercedes) favorizálják a vásárlók. Az idén importált használt járművek fele alsó- és felső-középkategóriás személyautó volt és az elmúlt évhez képest annyi változás történt, hogy idén az Audik száma megelőzte a behozott Mercedesek mennyiségét.
„Az átírások adataiból az is kitűnik, hogy a külföldi gépkocsik vásárlásakor fontosabb szempont a vágyott embléma, mint az életkor, amely átlagosan tíz év körül van – mondta Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője, megjegyezve ugyanakkor, hogy az átlagosan tíz év körüli, több százezer kilométert futott kocsik esetében kérdés, hogy a Németországban sem ismeretlen óratekerések miatt később a magyar vásárlók hány százalékának kell majd a zsebébe nyúlnia, hogy a korral járó meghibásodás vagy az elmaradt karbantartások miatti gondokat orvosolja.
Ebben az évben várhatóan 56 ezer darab körül alakul az új autók piaca, ami 5-6 százalékkal haladja meg a tavalyi értéket. Nem is csoda, hogy a Használtautó.hu oldalain idén 40 százalékkal többen kerestek rá a legfrissebb évjáratú, új vagy újszerű autókra, mint tavaly. Ugyanakkor az anyagi korlátok – a megtakarítások alacsony szintje, illetve a finanszírozás újraindulásának lassúsága – még sokáig akadályozza a jelentősebb fellendülést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.