BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Dinamikusan növekszik az online kereskedelem

NÖVEKEDÉS A hazai kiskereskedelem volumene 2013-ban megközelítette a hétezer milliárd forintot, amelyből az online kiskereskedelem becslések szerint 200-220 milliárd forinttal részesedik. Ez a teljes piacból több mint három százalékot tesz ki és az elmúlt évek adatai alapján az érték dinamikusan növekszik – állapítja meg a GfK elemzése. A növekedés dinamikáját mutatja az is, hogy évről évre nő az online valaha vásárlók aránya: így a 18-49 éves korosztályban 2012-ben mért 74 százalékról 2013-ban 76 százalékra. Az interneten havonta vásárlók aránya 25-ről 28 százalékra emelkedett; a havonta online vásárlók és elektronikusan is fizetők aránya pedig 17-ről 20 százalékra nőtt tavaly a megelőző évhez viszonyítva.

Európai tendenciákat vizsgálva a műszaki elektronikai termékek körében a fogyasztók számára történő eladások mintegy 18 százaléka történik az interneten keresztül, szemben a hagyományos értékesítési csatornák 82 százalékos részesedésével. Az értékforgalmat vizsgálva a csehek állnak az élen, ahol az online értékesítés aránya megközelíti a 39 százalékot. Magyarország a 19,3 százalékos online értékesítési aránnyal megelőzi többek között Franciaországot és Ausztriát is. Az árucsoportokon belül az online értékesítés arányát vizsgálva európai viszonylatban a GfK azt látja, hogy ez az arány a legnagyobb – 25 százalék körüli – az IT és a fotótermékek körében. Az irodatechnikai szektorban az értékesítés közel 20, a telekommunikációs termékek kereskedelmének pedig 19 százaléka zajlik az interneten.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.