A tőzsdezárást követő kereskedés során 10 százalékkal csökkent a papírok értéke, ami jól érzékelteti, hogy mennyire elégedetlen a piac a társaság teljesítményével, ráadásul a zuhanás kedden is folytatódott: az első órákban 13 százalékos volt a visszaesés.
A Twitter a július-szeptemberi időszakban 361,3 millió dolláros bevételt ért el, ez 114 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A társaság forgalmának túlnyomó többségét a reklámok adják, a harmadik negyedévben 320 millió dollárért hirdettek a közösségi oldalon, ez 109 százalékos fejlődést jelent éves összevetésben. A bevétel összetételét vizsgálva pozitív változás, hogy a mobileszközökön megjelenő reklámok részesedése a szeptemberben zárult három hónapban már elérte a 85 százalékot.
A vállalat egyre komolyabb forgalmat produkál az Egyesült Államokon kívüli, 121 millió dolláros volt a nemzetközi bevétel, ez 176 százalékos bővülést jelent 2013 hasonló időszakával összevetve.
A veszteség jelentős megugrása mellett a felhasználók számának a vártnál visszafogottabb növekedése is szerepet játszhatott a befektetők elégedetlenségében. A Twittert a harmadik negyedévben havonta átlagosan 284 millióan használták, ez mindössze 23 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi értéket. A mobilos látogatók aránya 80 százalék körül volt a július-szeptemberi időszakban.
Az év első kilenc hónapját vizsgálva is megállapítható, hogy bár a jövedelemtermelő képesség javításában már sikerült komoly eredményeket elérnie a cégnek, egyelőre messze vannak attól, hogy nyereségesen működjenek. A január-szeptemberi időszak 923 millió dolláros forgalma közel 120 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest. A veszteség ugyanakkor jóval több mint háromszorosára nőtt éves összevetésben, és meghaladta a 452 millió dollárt az első három negyedévben.
Bár a használók körében igen népszerű, és az elmúlt évek tapasztalatai alapján a leggyorsabb hírforrásnak számít a Twitter, ha a világban történik valami fontos, a cég egyelőre nem váltotta be azokat a reményeket, amelyekkel nekiindult tőzsdei karrierjének.
A társaság papírjaival majdnem egy éve, november 7-én kezdtek kereskedni a Nasdaq-on, és az első nap végére a 26 dolláros indulóárról majdnem 45 dollárra erősödött a cég részvénye. Az azóta eltelt egy év csalódást keltő teljesítményét jól szemlélteti, hogy lapzártánkkor ez alatti, 42 dollár körüli áron cseréltek gazdát a vállalat részvényei.
Nagy kérdés, hogy sikerül-e változtatni a helyzeten és erőre kap-e a cég. Az biztos, hogy az idei év a forgalom szempontjából hatalmas növekedést hoz, a tavalyi 665 millió dollár után a legújabb előrejelzésben 1,365 és 1,375 dollár közötti bevételi prognózis szerepel, és a tervek szerint 360 és 390 millió dollár közötti összeget költenek fejlesztésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.