A múlt év őszén már sejteni lehetett, hogy a Netflix megkezdi a magyarországi piacra lépés előkészítését, ugyanis a cég internetes oldalán magyar nyelven beszélő munkatársakat kerestek, akik a lokalizációt támogatnák. Ezek alapján szinte biztosra vehető, hogy 2016 végéig itthon is elérhető lesz a szolgáltatás, ami komoly változásokat hozhat a magyarországi tartalomfogyasztásban.
A Netflix következő nagy célpontja Japán lesz, a társaság tervei szerint idén ősztől lesz ott elérhető az online előfizetős tévészolgáltatás. A most bejelentett lépés azon túl, hogy potenciálisan több millió új felhasználót hozhat, fontos része lehet az ázsiai térség meghódításának is. A havi előfizetési díj fejében az interneten keresztül filmeket és tévéműsorokat kínáló, emellett saját programokat, köztük a hatalmas sikert arató House of Cards sorozatot előállító Netflix 2016 végéig szinte az egész világra kiterjesztené jelenlétét: 200 országban tennék elérhetővé a szolgáltatást. A cég regionális irodát is nyit majd Tokióban.
Azt egyelőre nem tudni, hogy Japánban mekkora lesz a havidíj: az Egyesült Államokban 8,99 dollárt, míg Európában 7,99 eurót kell fizetni a szolgáltatásért. A Netflix az elmúlt időszakban igen intenzíven bővítette lefedettségét, tavaly szeptemberben több európai piacon – Németország, Franciaország, Svájc, Ausztria – is megjelent, 2014 végén pedig a 2015. márciusi ausztráliai és új-zélandi indulást jelentették be.
A Netflix jelentős kihívás lehet a hagyományos tévécsatornáknak, főleg ha marad a 8 euró körüli havidíj. Az online szolgáltatás ráadásul éppen a kereskedelmi szempontból igen vonzó, a technológiai trendeket követő, az újításokra nyitott, tehetősebb csoport körében válhat gyorsan népszerűvé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.