Az MTI-hez eljuttatott közleményük szerint "jelentős nemzetközi fejlesztői projektet" zártak le nemrégiben: az amerikai piac egyik vezető online szupermarket vállalata, a FreshDirect Magyarországra szervezte ki több mint 100 000 aktív felhasználóval rendelkező webáruházának szoftverfejlesztési munkáit.
Az EU Edge szakemberei évek óta dolgoznak az amerikai vállalatnak; legutóbbi munkájuk során a weboldal kereskedelmi rendszerének egységesítését végezték. Az új weboldalon egységes megjelenítést kapott minden kategória és termék.
A fejlesztők rugalmas, gyors és skálázható keretrendszert készítettek, amely lehetővé teszi azt, hogy a termékmenedzserek bármilyen termékoldalt, kategóriát, szűrőt, rendezőt, reklámot létre tudjanak hozni a saját preferenciák szerint IT segítség nélkül.
"A feladatunk legnehezebb része az volt, hogy feltárjuk a FreshDirect igényeit. Ezután jött a megvalósítás, ami közben a rendszer egyetlen pillanatra sem állhatott le" - mondta Gelesz Tamás, az EU Edge munkatársa, a FreshDirect projekt vezető fejlesztője a közlemény szerint.
Az EU Edge kifejti, hogy az élelmiszer kiskereskedelem az online értékesítés egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata az Egyesült Államokban. Iparági becslések szerint a teljes piac mérete 2016-ra elérheti a 21 milliárd dollárt (körülbelül 4500 milliárd forint). Az 500 millió dolláros (mintegy 110 milliárd forintos, ami a teljes magyar e-kereskedelmi forgalom fele) árbevételű, 100 ezer aktív felhasználót menedzselő FreshDirect sikerében az EU Edge csapatának is oroszlánrésze van - olvasható a közleményben.
Az EU Edge egy elsősorban startup projektekre specializálódott, szoftverfejlesztéssel és folyamatmenedzsmenttel foglalkozó vállalkozás. A 2005-ben alapított budapesti székhelyű cég ügyfelei közé tartozik a FreshDirect mellett például a hazai alapítású Prezi, a Dragontape, a LogMeIn és a PocketGuide.
A nyilvánosan elérhető céginformációs adatok szerint az EU Edge 2013-ban magyarországi tevékenységeivel mintegy 98 millió forintos árbevételt ért el az egy évvel korábbi 80 millió forint után, a cég mérleg szerinti nyeresége pedig 4,57 millió forint volt a 2012-es 1,6 millió forintot követően. Tavaly az EU Edge hazai és amerikai bevételei összesen elérik az évi 1 millió dollárt, a cég 14 embert foglalkoztat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.