A Huawei csoport 2014-ben 288,2 milliárd jüan (46,5 milliárd dollár), az előző évinél 20,6 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 27,9 milliárd jüan (4,5 milliárd dollár), a 2013-ast 32,7 százalékkal meghaladó nettó nyereséget ért el.
A csoport üzleti eredménye minden üzetágában jelentősen javult, a forgalom, a cash-flow és a nyereség egyaránt növekedett az előző évihez képest. Az év végén a csoport 77,9 milliárd jüan (12,6 milliárd dollár) szabad forgóeszközzel rendelkezett.
A hálózati berendezések üzletágának (Carrier Business Group) értékesítési árbevétele 16,4 százalékkal 192,1 milliárd jüanra emelkedett a világszerte lendületes ütemben növevő szélessávú mobilhálózati fejlesztéseknek köszönhetően. A vállalati üzletág (Enterprise Business Group) értékesítési árbevétele 27,3 százalékkal 19,4 milliárd jüanra nőtt.
A legnagyobb forgalomnövekedést a mobil készülékek üzletága (Consumer Business Group) érte el, 32,6 százalékkal, 75,1 milliárd jüan bevétellel.
A Huawei tavaly bevételének 14,2 százalékát fordította kutatási-fejlesztési beruházások finanszírozására, 29,4 százalékkal többet, mint 2013-ban. A csoport az elmúlt évtizedben összesen 190 milliárd jüant, 30,7 milliárd dollárt fordított fejlesztésekre.
Ken Hu, az igazgatótanács alelnöke, a Huawei Group soros vezérigazgatója a világszerte 170 ezer alkalmazottat foglalkoztató csoport idei céljairól szólva elmondta, hogy a vállalat a számos iparágat alapjaiban átformáló és a növekedés motorjává váló informatikai és kommunikációs fejlesztésekre, a mobil szélessávú, a felhő alapú és a Big Data technológiára, valamint a dolgok internete (IoT) terjedésére összpontosítja erőfeszítéseit. Stratégiai együttműködések kialakításával törekszik támogatni a hálózati szolgáltatók korszerűsítését, az egyik vezető szolgáltatóvá kíván válni a vállalati informatikai üzetágban és nagy felhasználói bizalomnak örvendő márkanevet kíván kiépíteni a lakossági mobil készülék üzletágban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.