BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sokat hozhatnak az automata autók

Évente 190 milliárd dolláros megtakarítást jelentene csak az Egyesült Államokban, ha széleskörűen elterjednének az önmagukat vezetni képes autók a McKinsey&Company tanácsadócég elemzése szerint.

Az USA országútjain bekövetkező kisebb-nagyobb balesetek a sérültek kórházi kezelését, illetve az összetört autók miatt javítási költségeket összeadva évente mintegy 212 milliárd dollárnyi kárt okoznak. Ugyanakkor az automata autókkal ezeknek az ütközéseknek a 90 százaléka elkerülhető lenne, így szabadulna fel a már említett hatalmas összeg. Az Egyesült Államokban évente 2,5 millióan kerülnek kórházba autóbaleset miatt, az átlagos kezelési költség pedig 3300 dollár.

Az önmagukat vezető autóknak köszönhetően gyorsulhat a forgalom és ezzel párhuzamosan megnőhet az emberek szabadon felhasználható ideje is, hiszen az utazás során nem kell a vezetésre figyelniük. A McKinsey&Company elemzése alapján világszerte naponta átlagosan 1,2 milliárd ember tölt több mint 50 percet autóvezetéssel. A munkahelyükre ingázók jelentős része szinte minden nap dugóban vesztegel, ami a nagyvárosi övezetekben élő amerikai ingázóktól becslések szerint évente 52 órát vesz el.

A felszabaduló időt többek között különböző online aktivitásokkal is tölthetnék az utazók, ami meglehetősen komoly hatással lenne a digitális iparra. A McKinsey szakértői szerint a digitális szolgáltatásokat kínáló cégek bevétele minden egyes perccel, amit vezetés helyett a világhálón töltenek az autósok 5,6 milliárd dollárral nőhet. Ez azt jelenti, hogy ha az amerikai ingázók a megszűnő dugók miatt felszabaduló idejüknek csak a felét a weben töltenék el, az online szolgáltatásokból származó bevétel 140 milliárd dollárral nőne évente.

Az autonóm autók sokat segíthetnek egy másik tipikus nagyvárosi problémán is, ugyanis a mérések szerint 15 százalékkal csökkenhet az egy autó által használt parkolási terület, annak köszönhetően, hogy a járművek maguktól sokkal pontosabban parkolnának, mint az emberi sofőrök.

Bár az önmagukat vezető autók elterjedése komoly előnyökkel járhat, a McKinsey előrejelzése szerint a nagy technológiai cégek és az autógyártók erőfeszítései ellenére még legalább tíz évet kell várni arra, hogy nagyobb számban jelenhessenek meg az utakon. A Tesla és a Google már hosszabb ideje dolgozik ilyen járműveken, a hírek szerint a Uber is saját projektbe kezd, a Ford pedig bejelentette, hogy idén külön kutatás-fejlesztési központot nyit az autonóm autók megépítésére.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.