Az USA országútjain bekövetkező kisebb-nagyobb balesetek a sérültek kórházi kezelését, illetve az összetört autók miatt javítási költségeket összeadva évente mintegy 212 milliárd dollárnyi kárt okoznak. Ugyanakkor az automata autókkal ezeknek az ütközéseknek a 90 százaléka elkerülhető lenne, így szabadulna fel a már említett hatalmas összeg. Az Egyesült Államokban évente 2,5 millióan kerülnek kórházba autóbaleset miatt, az átlagos kezelési költség pedig 3300 dollár.
Az önmagukat vezető autóknak köszönhetően gyorsulhat a forgalom és ezzel párhuzamosan megnőhet az emberek szabadon felhasználható ideje is, hiszen az utazás során nem kell a vezetésre figyelniük. A McKinsey&Company elemzése alapján világszerte naponta átlagosan 1,2 milliárd ember tölt több mint 50 percet autóvezetéssel. A munkahelyükre ingázók jelentős része szinte minden nap dugóban vesztegel, ami a nagyvárosi övezetekben élő amerikai ingázóktól becslések szerint évente 52 órát vesz el.
A felszabaduló időt többek között különböző online aktivitásokkal is tölthetnék az utazók, ami meglehetősen komoly hatással lenne a digitális iparra. A McKinsey szakértői szerint a digitális szolgáltatásokat kínáló cégek bevétele minden egyes perccel, amit vezetés helyett a világhálón töltenek az autósok 5,6 milliárd dollárral nőhet. Ez azt jelenti, hogy ha az amerikai ingázók a megszűnő dugók miatt felszabaduló idejüknek csak a felét a weben töltenék el, az online szolgáltatásokból származó bevétel 140 milliárd dollárral nőne évente.
Az autonóm autók sokat segíthetnek egy másik tipikus nagyvárosi problémán is, ugyanis a mérések szerint 15 százalékkal csökkenhet az egy autó által használt parkolási terület, annak köszönhetően, hogy a járművek maguktól sokkal pontosabban parkolnának, mint az emberi sofőrök.
Bár az önmagukat vezető autók elterjedése komoly előnyökkel járhat, a McKinsey előrejelzése szerint a nagy technológiai cégek és az autógyártók erőfeszítései ellenére még legalább tíz évet kell várni arra, hogy nagyobb számban jelenhessenek meg az utakon. A Tesla és a Google már hosszabb ideje dolgozik ilyen járműveken, a hírek szerint a Uber is saját projektbe kezd, a Ford pedig bejelentette, hogy idén külön kutatás-fejlesztési központot nyit az autonóm autók megépítésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.