Emellett a kifutópálya hosszabbítása eredményeként már Boeing 737 és Airbus A 320 típusú repülőket is fogadhat a légikikötő. Értesüléseink szerint az Audi Hungaria Motor Kft. 5,5 millió euróval támogatta a beruházást. Ez már nem az első eset, hiszen 13 éve, amikor 4 millió euróból alkalmassá tették a repteret a nemzetközi légi forgalom fogadására, a cég vállalta a költségek negyedét.
A támogatás révén 2003 júniusában indult az Audi AG gyári járata a péri repülőtérre, amelynek bővítése különösen azóta vált szükségessé, hogy az anyacég elhatározta: új járműgyárat épít Győrben. Manapság Ingolstadt és Pér között heti 14 retúrjárat hozza-viszi a szakembereket, míg járműgyár felépítése előtt kilenc is elég volt.
Lapunk úgy tudja, nemritkán naponta négyszer is megteszi a 32 személyes Dornier az utat. A 2011-es 18 ezer után tavaly már 33 ezer Audi-utas közlekedett az Győri és Ingolstadt között. Így a Győr-Pér Repülőtér Kft. elmúlt évi árbevételének több mint 70 százaléka az Audinak nyújtott szolgáltatásokból származik. A gyári járat indítása előtt a német szakemberek Bécsig repültek és onnan autóval jöttek Győrbe, az Audi AG viszont kiszámította hogy olcsóbb egy gyári légijáratot üzemeltetni a központ és a legnagyobb külföldi telephely között, ezért támogatta a péri fejlesztéseket összesen 6,5 millió euróval.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.