Rendkívül jó évet zárt tavaly a Huawei Technology , a távközlési eszközöket és berendezéseket gyártó kínai társaság forgalma és nyeresége egyaránt rekordszintet ért el. A cég bevétele 2013-hoz képest ötödével 288,2 milliárd jüanra (46,5 milliárd dollár) nőtt, nyeresége pedig mintegy harmadával 27,9 milliárd jüanra (4,5 milliárd dollár) emelkedett. Bár Magyarországon főként az okostelefonjairól ismerik a távol-keleti társaságot, bevétele közel kétharmadát, 31 milliárd dollárt a hálózati berendezések üzletága adta. Ez a szegmens 16 százalékos növekedést produkált tavaly 2013-hoz képest. A vállalati megoldások üzletágnál 27 százalékos volt a bővülés, az ágazat hárommilliárd dollárral járult hozzá a Huawei bevételéhez.
A leggyorsabban azonban a cég mobilkészülék-gyártó üzletága nőtt, a részleg 12,11 milliárd dolláros bevételről számolt be, ami közel 33 százalékos fejlődést jelentett. A Huawei célja, hogy 2017-ben 14 milliárd dolláros bevételt hozzon a mobilkészülék-üzletág, ami még a tavalyinál lassabb növekedési ütem mellett is tartható tervnek tűnik. A vállalat korábbi bejelentés szerint két-három éven belül legalább évi tízmillió mobilt akar eladni Indiában.
A nyereség megugrásában meghatározó szerepet játszottak a vállalat okostelefonjai, amelyek értékesítése számottevő mértékben nőtt a múlt évben: összesen 138 millió mobileszközt adtak el világszerte, ezekből 75 millió volt okostelefon. Az okosmobiloknál mintegy felével bővült a forgalom az egy évvel korábbihoz képest. Az IDC piackutató adatai szerint tavaly a harmadik legnagyobb okostelefon-gyártó volt a Huawei, a Samsung és az Apple mögött. Figyelmeztető jel lehet viszont a cég számára, hogy 2014 utolsó három hónapjában már az ugyancsak kínai Lenovo is megelőzte, illetve hogy az év végén az IDC elemzése szerint már csak valamivel 40 százalék fölötti növekedést tudott elérni az értékesítésben, szemben az egész éves 50 százalék körüli bővüléssel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.