A Zaporozseceket 1994-ig gyártották Ukrajnában. Az 1960 és 1969 között mindössze 322 ezer példányban gyártott kis fogyasztású ZAZ-965-ös személyautó "reinkarnációját" és az 1952 és 1972 között gyártott Gaz-69-eshez hasonló terepjárót nem egy autógyár konstruktőr műhelyében, hanem a moszkvai Tyimirjazev agrárakadémia mezőgazdasági közlekedési eszközöket tervező laborjában álmodják meg.
Ezekhez a gépkocsikhoz elérhető áron lehet majd hozzájutni, és megbízhatóak lesznek - állította az orosz állami hírtévé autós rovatának szakírója.
A Tyimirjazev akadémia professzora, Tengizi Dzidzenidze projektvezető az Izvesztyija című orosz napilapnak elmondta, hogy a konstruktőri munka 30-40 százalékával már elkészültek. A személyautó csak külsejében fog hasonlítani a legendás Zaporozsecre, ki fogja elégíteni a korszerű közlekedési igényeket. A terepjárót elsősorban falusi viszonyokra tervezik. Az autóknak a Vozsak (Vezető) nevet adták.
A professzor szerint a gépkocsi ára nem lesz több, mint 300 ezer rubel (jelenlegi árfolyamon mintegy 1,6 millió forint). Befektetőt egyelőre nem találtak a terv megvalósításához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.