BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zeneüzletbe szállt be az Alibaba

Megállapodást kötött az Alibaba és a német Bertelsmann csoporthoz tartozó BMG Music Rights, így a kínai e-kereskedelmi cég Xiami és TTPod alkalmazásain keresztül több mint 2,5 millió zeneszám lesz majd elérhető. A most létrejött egyezség jól illeszkedik az Alibaba stratégiájába, amelynek lényege, hogy meghatározó szereplője legyen az online tartalomszolgáltatási piacnak – zenei, filmes és tévés üzletággal egyaránt –, emellett a társaság vállalta azt is, hogy fellép az illegális tartalmak terjesztése ellen Kínában, illetve megvédi ott a BMG szerzői jogait.

Az Alibaba tavaly lépett tőzsdére az Egyesült Államokban, 25 milliárd dolláros, rekordmértékű részvénykibocsátással. A vállalkozás különböző e-kereskedelmi szolgáltatásainak átmenő forgalma tavaly az utolsó negyedévben már 127 milliárd dollár volt, ami felével haladta meg a 2013 hasonló időszakában elért eredményt. A kínai cég gyorsan bővíti portfólióját: a közelmúltban többek között egy okostelefongyártó vállalatban is részesedést szereztek.

A digitális zenei jogok forgalmazásával foglalkozó BMG Music Rights már nagyjából egy évvel ezelőtt egyértelművé tette, hogy stratégiai fontosságúnak tekinti a terjeszkedést Kína piacán.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.