BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kínai piacra készül belépni a Netflix

A kínai piacot is meghódítaná az online videószolgáltatást nyújtó Netflix, amihez a Bloomberg értesülései szerint a Wasu Media nevű helyi céggel fognának össze. Az amerikai vállalat olyan partnert keres a távol-keleti országban, amely rendelkezik a szükséges engedélyekkel ahhoz, hogy okostelefonokra, táblagépekre, számítógépekre és set-top-boxokra is továbbíthasson tartalmakat. Az összefogás egy helyi társasággal azért is kulcsfontosságú, mert a kínai kormány igen szigorúan ellenőrzi az online tartalmak terjesztését.

A Wasu, ami a Bloomberg információi szerint a Netflix együttműködő partnere lehet, a múlt hónapban kapott jelentős, több mint egymilliárd dolláros befektetést többek között Jack Ma-tól, az Alibaba alapítójától. Az új tulajdonosok összesen 20 százalékos részesedést szereztek a vállalkozásban.

A Netflix igen intenzív nemzetközi terjeszkedésre készül, terveik szerint 2016 végéig 200 országban teszik majd elérhetővé a szolgáltatásukat. Márciusban Ausztráliában és Új-Zélandon indították el, az újabb nagy célpont pedig Japán lesz, ahol várhatóan ősszel rajtol majd a szolgáltatás. A társaság az első negyedévben 1,57 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 24 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A cég nyeresége ugyanakkor nagyot zuhant, a 23,7 millió dolláros profit elmaradt a várakozásoktól.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.