Az EU statisztikai hivatal, az Eurostat ma azt közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában 0,8 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene márciusban az előző hónaphoz viszonyítva, amikor 0,1 százalékos növekedést jegyeztek fel.
A 28 tagú Európai Unióban 0,6 százalékos forgalomcsökkenés volt márciusban a februári 0,1 százalékos bővülést követően.
Éves szinten márciusban 1,6 százalékkal nőtt az euróövezet és 2,5 százalékkal az Európai Unió kiskereskedelmi forgalma.
Elemzők havi szinten kisebb, 0,7 százalékos csökkenést, éves összevetésben pedig nagyobb, 2,4 százalékos növekedést vártak az euróövezetben.
Az euróövezeti tagállamokban a márciusi havi szintű visszaesést elsősorban az üzemanyagforgalom 2,7 százalékos, és a nem élelmiszertermékek eladásának a 0,8 százalékos csökkenése okozta. Az Európai Unióban 2,9 százalékkal esett vissza az üzemanyagok eladása, és 0,5 százalékkal a nem élelmiszerek kategóriájába tartozó termékek forgalma.
A legnagyobb havi növekedést Lengyelország (1,5 százalék), Szlovákia (1,1 százalék) és Dánia (0,9 százalék) érte el márciusban. Magyarországon stagnált a márciusi kiskereskedelmi forgalom havi szinten, ugyanúgy, mint februárban. A kiskereskedelmi forgalom a legnagyobb mértékben Portugáliában csökkent, 3,5 százalékkal, majd Szlovénia (2,8 százalék) és Németország (2,3 százalék) következett.
Éves szintű összehasonlításban az euróövezetben 3 százalékkal növekedett a nem élelmiszer szektor márciusi forgalma, ugyanakkor 0,7 százalékkal csökkent az üzemanyageladás. Az Európai Unióban az üzemanyagok forgalma 1 százalékkal esett, miközben a nem élelmiszer szektor 3,8, az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma pedig 1,7 százalékkal bővült.
Tavaly márciushoz képest Máltán nőtt a leginkább a kiskereskedelmi forgalom, 8,9 százalékkal, majd sorrendben Lengyelország következett 8,7 százalék bővüléssel. Magyarországon 5 százalék volt az éves szintű forgalomnövekedés. A legnagyobb forgalomcsökkenés Szlovéniában volt 1,8 százalékkal, majd Románia következett 1,3 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.