Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 1,4, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 9,9, az üzemanyag-kiskereskedelemben 5,6 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene májusban az előző év azonos időszakához képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 746 milliárd forint volt májusban. Az országos kiskereskedelmi forgalom 46 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 36 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 18 százaléka pedig az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott.
Az élelmiszer-kiskereskedelem 78 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 0,8, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké pedig 3,3 százalékkal nőtt májusban.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmen belül a használtcikkek eladásai 15 százalékkal nőttek ez egy évvel korábbihoz képest. A textil, ruházati és lábbeli, illetve a könyv, számítástechnika és egyéb iparcikkekből 13 százalékkal értékesítettek többet, de 6,5 százalékkal bővültek az eladások az iparcikk jellegű vegyes üzletekben is, valamint 4 százalékkal a bútor-, műszakicikk-üzletekben. A gyógyszer-, gyógyászatitermék- és illatszerüzletekben 3,8 százalékkal nőtt az értékesítés volumene májusban az egy évvel korábbihoz képest.
Az árucikkek széles körére kiterjedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 42 százalékkal emelkedett az ötödik hónapban, ezzel folytatódott az évek óta tartó bővülés.
Az üzemanyagtöltő állomások forgalma 5,6 százalékkal nőtt májusban.
Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 8,9 százalékkal csökkentek.
A kiskereskedelmi forgalom volumene 2015. január-májusban - szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint - 6,1 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 3,2, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben és az üzemanyag-kiskereskedelemben egyaránt 8,7 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.
MTI-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.