Két hazai autóipari bázis vezetője kapott jelentős megbízatást anyacégétől, miután felépítette és felfuttatta a termelést az új magyarországi beruházáson. Az egyik Frank Klein (43), aki egy teljesen új járműgyár és két kecskeméti Mercedes modell sorozatgyártásának beindítása közben gyorsan asszimilálódott, családja is gyökeret vert a városban. Kleint munkája elismeréseképpen magasabb posztra irányította cége: tavaly áprilistól a Daimler konszern globális transzportergyártásának vezetője lett.
Nem kis meglepetést okozott a másik német prémiummárka mostani bejelentése: Thomas Faustmann (52), az Audi Hungaria vezetője októbertől Németországban a neckarsulmi telephelyet irányítja. Ott készülnek az Audi csúcsmodelljei, például a legkorszerűbb technológiájú (kompozit anyagú és hibrid hajtásláncú) R8-as sportkocsi. Több mint tíz év külföldi megbízatás hosszú idő, ilyen sokáig ritkán szoktak azonos telephelyen dolgozni a multinacionális cégek vezetői, ezért nem rendkívüli a váltás a győri telephely élén. Igaz, decemberben még arról szóltak a hírek, hogy meghosszabbították Thomas Faustmann szerződését az Audi Hungaria élén, ezért az ügyvezetés elnöke új kollégákat is keresett. Ezt most is megteheti, de már nem Győrben, hanem Neckarsulmban. A konszernen belül korábban még a kínai telephely vezetői posztját is ajánlották Faustmann-nak, de ő inkább Győrben maradt, legalábbis mostanáig.
Az Audi Hungaria új vezetője a német konszern legnagyobb telephelyének eddigi vezetője, Peter Kössler (56) lesz. A teljes rotáció jegyében az eddigi neckarsulmi vezető, Fred Schulze (48) kerül az ingolstadti telephely élére. Az Audin belüli rotációs váltás vélhetően nem a Ferdinand Piëch–Martin Winterkorn-vita következménye: tavasszal a felügyelőbizottság elnöke nyilvánosan bírálta a jelenlegi elnök-vezérigazgatót az anyakonszern névadó márkájának, a Volkswagennek a romló értékesítési adatai miatt. Érinti viszont az Audi gyárait is a VW AG-nél tervezett drasztikus költségcsökkentési program, amelyet a július 1-jén kinevezett Herbert Diess a végrehajtója: a BMW-től érkezett pénzügyi szakember lett új VW-márkaigazgató, a szakma hírhedt favágója, aki radikális létszámcsökkentésre is képes, ami elengedhetetlen feltétele a 2017-re kitűzött ötmilliárd eurós nyereségnövekedésnek, ez 6 százalékos növekedést jelentene a tavalyi 2,5 százalékkal szemben.
Az Audi konszern központja Ingolstadt, a konszernt továbbra is Rupert Stadler vezeti, ám a jelenlegi személycserékről hivatalosan nem ő, hanem Hubert Waltl, az Audi AG igazgatótanácsának termelésért felelős tagja, az Audi Hungaria felügyelőbizottságának elnöke adott tájékoztatást közleményben, amelyben azt mondja: „Értékes tudást továbbadni, kompetenciákat megosztani, valamint új tapasztalatokat nyerni, ezek a legfelsőbb vezetői szinten történő váltás okai. Csak akkor maradhatunk rugalmasak és haladhatunk előre, ha látókörünket szélesítjük, és nyitottak maradunk az újra.”
Az új magyarországi Audi-vezér, Peter Kössler finommechanikai megmunkálási műszaki mérnökként és energetikai elektrotechnikusként végzett. 1986-ban kezdte pályafutását az Audinál, Ingolstadtban. A termelés területén betöltött csoport- és projektvezetői megbízások után 1997-től a gyártás- és struktúratervezés területekért felelt. 2002-től az ingolstadti présüzem vezetőjeként dolgozott, majd két évvel később az Audi-telephelyek présüzemrészleg-vezetésére kapott megbízást. 2007 óta Ingolstadtban gyárvezető tisztséget tölt be. 2009-től kezdődően Peter Kössler az Audi AG felügyelőbizottságának tagja.
A távozó Thomas Faustmann 1991-ben kezdett gyártástervezőként a Volkswagennél Salzgitterben. 1995-ben gépészmérnökként végzett, majd a chemnitzi telephely motorgyártás-tervezés területének vezetőjeként folytatta pályáját. 1998-tól a salzgitteri gyár R5/V/W motorközpontjának vezetőjeként dolgozott. 2002-ben érkezett az Audi Hungariához mint termelésért felelős ügyvezető igazgató. 2004-től az ügyvezetés elnökeként irányította a győri vállalatot, továbbá vezetése alá tartozott az ingolstadti gyár motorgyártás-tervezési területe is. 2007-ben a magyar autóipar fejlődéséért végzett munkájáért a Magyar Köztársasági Érdemrend kitüntetést vehette át. 2014-ben a győri Széchenyi István Egyetem az oktatási és a kutatási együttműködések kiépítése iránti személyes és szakmai elkötelezettségét díszdoktori címmel ismerte el.
Rekordév Győrben
A rekordévnek számító 2014-ben a 13 ezer embert foglalkoztató Audi Hungariánál az előző évi 1,92 után 1,97 millió motor készült. Ezenfelül pedig 135 ezer autó (2013-ban 43 ezer). Az Audi Hungaria összesített árbevétele 7231 millió euró volt, és 698 millió eurós beruházási összeggel a motor- és járműgyártó továbbra is hosszú távra fektetett be a győri gyártótelephelybe, többek között a motor- és járműgyártásba, valamint a műszaki fejlesztésbe. Ezzel az összberuházás értéke a vállalat alapítása óta elérte a 7,433 milliárd eurót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.