A második negyedévben 3,27 milliárd dolláros bevételt ért el az Alibaba, ez 28 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A cég kínai e-kereskedelmi platformjain összesen 109 milliárd dollár értékben vásároltak a fogyasztók, éves összevetésben ez 34 százalékos fejlődést jelent.
Ugrásszerűen nőtt ugyanakkor a mobiltelefonról indított vásárlások értéke, ezen a területen 125 százalékos bővülésről számolt be a vállalat 2014 második negyedévéhez képest. Idén az április–júniusi időszakban összesen 60 milliárd dollárt költöttek el az Alibaba felületein a vásárlók okostelefonjaik segítségével, ez egyébként a teljes forgalom 55 százalékát adta. A mobilos tranzakciók felfutásának köszönhetően ez a platform 1,29 milliárd dollárnyi bevételt termelt a társaságnak.
Az Alibaba nyeresége 4,97 milliárd dollár volt a júniusban zárult három hónapban, ami 248 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Ebben azonban döntő szerepet játszott a vállalat filmgyártó részlegének leválasztásából adódó, közel négymilliárd dolláros tétel. Az egyszeri hatásokat nem számítva mindössze 1,5 milliárd dolláros profitról számolt be a cég, ez már csak 30 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
Az eredményeket tegnap az amerika tőzsdenyitás előtt hozta nyilvánosságra az Alibaba, és a befektetők reakciója korántsem volt kedvező. A cég részvényeinek értéke a kereskedés megkezdése után néhány óra alatt közel 7 százalékot esett. Ebben valószínűleg meghatározó szerepet játszott, hogy az elemzők előzetesen lényegesen magasabb nyereséggel számoltak az egyszeri tételek nélkül.
Az Alibaba részvényeivel tavaly szeptemberben kezdtek kereskedni a New York-i tőzsdén, 68 dollár volt a nyitóár. A kezdeti lelkesedésnek köszönhetően tavaly novemberre már 120 dollár körüli szintre drágultak a cég papírjai, tegnap viszont 72-73 dollárért cseréltek gazdát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.