Tizedik alkalommal indul útjára ma a Coop Rally. A minőségi magyar élelmiszergyártást népszerűsítő program célja a kezdetek óta nem változott – mondta el a ralit beharangozó sajtótájékoztatón a Földművelésügyi Minisztériumban Csepeli Lajos, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Úgy látja azonban, hogy amíg az első öt-hat évben még fel kellett hívni a fogyasztók figyelmét a hazai termékek fogyasztásának fontosságára, ma már az elsőrendű cél az, hogy az elért eredményt tartani tudják.
A Coop és a kormány céljai sok tekintetben közösek – mondta a rali fővédnökségét ötödik éve vállaló Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter. A tárcavezető kiemelte: a Coop a vidék életében meghatározó szerepet játszik, ráadásul magyar tulajdonban van, a hazai tulajdonosi arány erősítése pedig a kormánynak is célja.
A magyar élelmiszeripar erősítése szintén közös célja a cégnek és a kormánynak. A korábban komoly válságot átélt ágazat az elmúlt években már növekedési pályára állt: 2014-ben 2748 milliárd forint volt a termelés, ami 4,8 százalékos bővülés az előző évhez képest. 2010 és 2014 között pedig 12 százalékos bővülést tudott felmutatni a szektor. A növekedési pálya fenntartását is szolgálja az élelmiszeripari stratégia, amelyet május végén fogadott el a kormány. Ennek középpontjában a biztonságos, egészséges élelmiszerek előállítása áll, de olyan társadalompolitikai szempontokat is fontosnak tartottak az elkészítésekor, mint a munkahelyek megőrzése és új munkahelyek teremtése az ágazatban, illetve a környezet védelme.
A Coop fejlődési irányairól beszélt a sajtótájékoztatón Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. Az ország 1650 településén jelen levő, 32 ezer embernek munkát adó társaság tavalyi eredményeit összesítve elmondta: a hazai kiskereskedelemben tapasztalható versenyben is megőrizte harmadik helyét a lánc, amely 12,5 százalékról 12,6 százalékra tudta növelni részesedését. A csoport, részben a dohány-kiskereskedelemben való aktív részvételének köszönhetően, 2014-ben növelni tudta árbevételét, az egy évvel korábbi 550 milliárd forintról 560 milliárdra. A közel háromezer boltot ellátó üzletlánc árbevétele enyhén csökkent.
A versenyképesség erősítésének érdekében az idén 20 éves Coop folytatja az elmúlt évtizedben elkezdett fejlesztéseit – tette hozzá. Ezek között az 1416 bolt és 223 dohányboltot összekötő informatikai rendszer megújítását, a mára már közel ezer árucikkből álló, saját márkás portfólió erősítését, a csaknem egymillió felhasználójú törzsvásárlói program szolgáltatásainak kiterjesztését, illetve az egységes arculat kialakítását említette.
A Világgazdaság október 20-án tartja kereskedelmi konferenciáját A nagy átrendeződés éve? címmel. Részletek a Vg.hu/konferencia oldalon
Nyolc helyszín
A jubileumi Coop Rally Kelet-Magyarország nyolc helyszínére látogat el közel nyolcvan részt vevő csapattal, amelyek éves szinten 2000 milliárd forint forgalmat bonyolítanak le. Az első helyszín az Aquarius-Buszesz-csoport albertirsai telepe, innen a Fornetti Kft. kecskeméti gyárába látogat a mezőny. A következő állomás a Tisza-Coop Zrt. szolnoki telepe, amely a csoport egyik legnagyobb logisztikai központja. A második napon Hajdúdorogra, a Nagyhegyes Hús Kft.-hez, a Nestlé Hungária Kft. szerencsi gyárába, a Borsodi Sörgyár Kft. bőcsi üzemébe és az Unió Coop Zrt. Harsányban, zöldmezős beruházás keretében épített üzletébe látogatnak el a résztvevők, a cél pedig az Ostoros-Novaj Bor Zrt. ostorosi központjában lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.