A hétfőn nyilvánosságra hozott adatok szerint a japán autógyártó vállalat több mint 7,49 millió járművet - Toyotát, Lexust, Daihatsut és Hino haszongépjárművet - értékesített január-szeptemberben, míg a Volkswagen-csoport 7,43 millió járművel a második helyre szorult.
Mindkét autógyártó vállalat eladásai 1,5 százalékkal csökkentek az év első kilenc hónapjában. A Toyota esetében a visszaesést a gyenge hazai teljesítmény indokolja: a törékeny gazdasági fellendülés közepette 7,8 százalékkal csökkent a japán piacon eladott autók száma. A német autógyártó csoport teljesítményét több piac, köztük Kína és Brazília húzta le.
A harmadik helyezett amerikai General Motors (GM) 7,2 millió járművet adott el, ami az előző év azonos időszakához képest 1 százalékos visszaesést jelent.
A detroiti székhelyű GM több mint hét évtizeden keresztül volt a világelső az eladásokat tekintve, mígnem a Toyota 2008-ban letaszította a trónról. A GM 2011-ben visszavette a vezetést, amikor a Japán északkeleti részét letaroló márciusi földrengés és az azt követő szökőár miatt fennakadások keletkeztek a Toyota termelésében. A következő évben már régi formájában tündökölt a japán autógyártó csoport és három évig megszakítás nélkül vezette az eladási toplistát. Története során először a Volkswagennek az idei év első felében sikerült az eladási rangsor élére kerülni.
A Volkswagen a MAN és a Scania haszongépjárműveket is beleszámítva tizenkét márkájából összesen 5,04 millió járművet adott el az első fél évben, 0,5 százalékkal többet mint tavaly. A Toyota az első fél évben a Daihatsu személygépkocsi és a Hino haszongépjármű modelleket is beleértve az egy évvel korábbinál 1,5 százalékkal kevesebb, 5,022 millió autót értékesített. A haszongépjárművek leszámításával, pusztán személygépkocsi-eladásokban változatlanul a Toyota vezette az eladási rangsort az első fél évben is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.