BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megszorongatná az Apple-t a Huawei

Az Egyesült Királyságban is megkezdte okosórája forgalmazását a Huawei, az eszköz képességei és ára alapján úgy tűnik, az Apple-lel is versenyre kelnének. A fogyasztói érdeklődés viszont elég visszafogott a viselhető készülékek iránt.

Az Egyesült Királyságban is piacra dobta új okosóráját a Huawei, a több változatban is elérhető készülék az árazás alapján egyértelműen a prémiumkategóriába sorolható. A 42 milliméter átmérőjű, 1,4 colos kijelzővel ellátott, kör alakú okosórát már márciusban, a barcelonai Mobile World Congress-szen bemutatta a vállalat, a kereskedelmi értékesítés elindítása azonban alaposan elhúzódott, hiszen az Egyesült Államokban is csak két hónapja tették elérhetővé.

Az aranyozott fémborítást kapott, karcolásálló zafír-kristály kijelzőjű, Android Wear operációs rendszert futtató okos­óra ára az Egyesült Királyságban 289 fonttól indul (128,5 ezer forint), és a legdrágább modellért 599 fontot (266,5 ezer forint) kell fizetni. A kivitel és az ár a szakértők szerint arra utal, hogy a Huawei arra törekszik, hogy az Apple Watch elől is elcsábítson fogyasztókat, mivel ugyanazt a felhasználói kört veszi célba a készülékkel.

Azzal, hogy Európában is megkezdte az okosórája forgalmazását, a vállalat azt is jelzi, hogy komolyan kell számolni velük a Kínán kívüli piacokon is. A Huawei a harmadik negyedévben a második legnagyobb, androidos eszközöket készítő gyártó volt öt nagy európai piacon – Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország – a Kantar Worldpanel ComTech mérése szerint.

Ugyanakkor a telefonokkal elért sikert rendkívül nehéz lesz megismételni az okosórák szegmensében. Egyrészt legalább akkora versenyre számíthat a társaság, mint a mobiloknál, ráadásul ezen a területen nemcsak a technológiai szektorban ismert riválisokkal kell megküzdeniük, hanem a hagyományos óragyártókkal, amelyek egyre nagyobb figyelmet fordítanak az okoskészülékekre. A Tag Heuer például a tervek szerint néhány nap múlva kezdi meg saját megoldása forgalmazását, és a cég hagyományaihoz illően szintén a pénzesebb vevőkre fókuszál, hiszen 1800 dollárba (520 ezer forint) kerül majd a készülék.

Másrészt, míg a mobiltelefonoknál hatalmas a kereslet, a fogyasztókat nem kell meggyőzni arról, hogy egy ilyen készülékre vágyjanak, addig az okosóráknál lényegesen más a helyzet. A Kantar Worldpanel ComTech felmérése szerint a 16 évesnél idősebb amerikaiak mindössze 3 százaléka rendelkezik okosórával vagy okoskarkötővel. Sőt, a kutatás arra is rámutatott, hogy ezen eszközöket sokan egyáltalán nem is ismerik.

Blokkokból építkeznek

Már több mint 1,2 millió dollárt adtak össze az internetezők a Kickstarter közösségi finanszírozási oldalon az egyik legizgalmasabb, jelenleg futó okosóraprojektre. A Blocks nevű kezdeményezés lényege, hogy gyakorlatilag a legóhoz hasonlóan különböző blokkokból, egyedi igények szerint lehessen összerakni a készüléket. A központi elemhez, amely a kijelzőt és a processzort tartalmazza, több elemből állíthatják össze a felhasználók az óra „szíját”, és minden egyes blokk különböző funkcióval bír. A fejlesztők már most létrehoztak olyan elemet, amelybe SIM kártyát lehet helyezni, míg egy másik blokk beépített GPS-t tartalmaz, de akad olyan is, ami képes mérni a szívritmust. A jövőbeni tervek között szerepel egyebek között az ujjlenyomat-olvasó és a levegő szennyezettségét mérő elemek elkészítése is.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.