Az Egyesült Királyságban is piacra dobta új okosóráját a Huawei, a több változatban is elérhető készülék az árazás alapján egyértelműen a prémiumkategóriába sorolható. A 42 milliméter átmérőjű, 1,4 colos kijelzővel ellátott, kör alakú okosórát már márciusban, a barcelonai Mobile World Congress-szen bemutatta a vállalat, a kereskedelmi értékesítés elindítása azonban alaposan elhúzódott, hiszen az Egyesült Államokban is csak két hónapja tették elérhetővé.
Az aranyozott fémborítást kapott, karcolásálló zafír-kristály kijelzőjű, Android Wear operációs rendszert futtató okosóra ára az Egyesült Királyságban 289 fonttól indul (128,5 ezer forint), és a legdrágább modellért 599 fontot (266,5 ezer forint) kell fizetni. A kivitel és az ár a szakértők szerint arra utal, hogy a Huawei arra törekszik, hogy az Apple Watch elől is elcsábítson fogyasztókat, mivel ugyanazt a felhasználói kört veszi célba a készülékkel.
Azzal, hogy Európában is megkezdte az okosórája forgalmazását, a vállalat azt is jelzi, hogy komolyan kell számolni velük a Kínán kívüli piacokon is. A Huawei a harmadik negyedévben a második legnagyobb, androidos eszközöket készítő gyártó volt öt nagy európai piacon – Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország – a Kantar Worldpanel ComTech mérése szerint.
Ugyanakkor a telefonokkal elért sikert rendkívül nehéz lesz megismételni az okosórák szegmensében. Egyrészt legalább akkora versenyre számíthat a társaság, mint a mobiloknál, ráadásul ezen a területen nemcsak a technológiai szektorban ismert riválisokkal kell megküzdeniük, hanem a hagyományos óragyártókkal, amelyek egyre nagyobb figyelmet fordítanak az okoskészülékekre. A Tag Heuer például a tervek szerint néhány nap múlva kezdi meg saját megoldása forgalmazását, és a cég hagyományaihoz illően szintén a pénzesebb vevőkre fókuszál, hiszen 1800 dollárba (520 ezer forint) kerül majd a készülék.
Másrészt, míg a mobiltelefonoknál hatalmas a kereslet, a fogyasztókat nem kell meggyőzni arról, hogy egy ilyen készülékre vágyjanak, addig az okosóráknál lényegesen más a helyzet. A Kantar Worldpanel ComTech felmérése szerint a 16 évesnél idősebb amerikaiak mindössze 3 százaléka rendelkezik okosórával vagy okoskarkötővel. Sőt, a kutatás arra is rámutatott, hogy ezen eszközöket sokan egyáltalán nem is ismerik.
Blokkokból építkeznek
Már több mint 1,2 millió dollárt adtak össze az internetezők a Kickstarter közösségi finanszírozási oldalon az egyik legizgalmasabb, jelenleg futó okosóraprojektre. A Blocks nevű kezdeményezés lényege, hogy gyakorlatilag a legóhoz hasonlóan különböző blokkokból, egyedi igények szerint lehessen összerakni a készüléket. A központi elemhez, amely a kijelzőt és a processzort tartalmazza, több elemből állíthatják össze a felhasználók az óra „szíját”, és minden egyes blokk különböző funkcióval bír. A fejlesztők már most létrehoztak olyan elemet, amelybe SIM kártyát lehet helyezni, míg egy másik blokk beépített GPS-t tartalmaz, de akad olyan is, ami képes mérni a szívritmust. A jövőbeni tervek között szerepel egyebek között az ujjlenyomat-olvasó és a levegő szennyezettségét mérő elemek elkészítése is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.