A médiapiacon folytatódott a rivalizálás a világ két legnagyobb e-kereskedelmi cége között. Most már mindkettejüknek van Postja: amíg a Jeff Bezos vezette amerikai Amazon két éve 250 millió dollárt fizetett a Washington Post megszerzéséért, addig a hét végén Jack Ma, a kínai Alibaba alapító-vezérigazgatója 266 millió dolláros vételárban egyezett meg a South China Morning Postot (SCMP) kiadó csoport tulajdonosaival.
A cél mindkét esetben azonos: megmenteni és a régi fényébe emelni az évszázados múltra visszatekintő lapokat, s persze a vállalatcsoportról alkotott pozitív vélemények közreadása sem mellékes körülmény. Mindez a szerkesztőségi függetlenség garantálása mellett. A vásárlók számára az árbevételükhöz képest aprópénznek tekinthető befektetésük megtérülése sem volt lényeges szempont. A két Post-vásárlás között az a különbség, hogy amíg a washingtoni csak a lapra vonatkozott, a hongkonginál az Alibaba egy magazincsoport helyi kiadási jogai mellett kültéri hirdetőtáblákhoz is hozzájutottak.
A sajtószabadság kínai letéteményeseként tisztelt, angol nyelven, százezer példányban megjelenő lap jövőjével kapcsolatban mindenesetre figyelemre méltó megjegyzést tett Joe Tsai, az Alibaba alelnöke: szerinte a lapnak a Kínáról alkotott objektív képet kell kifelé sugároznia. Ezt elemzők úgy fordítják le, hogy Peking szemszögéből már nem lesz ezután annyira kritikus az SCMP. A külvilág felé történő nyitás jegyében az eddigi előfizetéses rendszert felszámolják, hogy híreik mindenhová szabadon eljuthassanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.