BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megosztoztak a Postokon

A médiapiacon folytatódott a rivalizálás a világ két legnagyobb e-kereskedelmi cége között. Most már mindkettejüknek van Postja: amíg a Jeff Bezos vezette amerikai Amazon két éve 250 millió dollárt fizetett a Washington Post megszerzéséért, addig a hét végén Jack Ma, a kínai Alibaba alapító-vezérigazgatója 266 millió dolláros vételárban egyezett meg a South China Morning Postot (SCMP) kiadó csoport tulajdonosaival.

A cél mindkét esetben azonos: megmenteni és a régi fényébe emelni az évszázados múltra visszatekintő lapokat, s persze a vállalatcsoportról alkotott pozitív vélemények közreadása sem mellékes körülmény. Mindez a szerkesztőségi függetlenség garantálása mellett. A vásárlók számára az árbevételükhöz képest aprópénznek tekinthető befektetésük megtérülése sem volt lényeges szempont. A két Post-vásárlás között az a különbség, hogy amíg a washingtoni csak a lapra vonatkozott, a hongkonginál az Alibaba egy magazincsoport helyi kiadási jogai mellett kültéri hirdetőtáblákhoz is hozzájutottak.

A sajtószabadság kínai letéteményeseként tisztelt, angol nyelven, százezer példányban megjelenő lap jövőjével kapcsolatban mindenesetre figyelemre méltó megjegyzést tett Joe Tsai, az Alibaba alelnöke: szerinte a lapnak a Kínáról alkotott objektív képet kell kifelé sugároznia. Ezt elemzők úgy fordítják le, hogy Peking szemszögéből már nem lesz ezután annyira kritikus az SCMP. A külvilág felé történő nyitás jegyében az eddigi előfizetéses rendszert felszámolják, hogy híreik mindenhová szabadon eljuthassanak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.