BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Előfizetőket nyert és vesztett a Telenor

Növekvő árbevétel, stagnáló nyereség és csökkenő előfizetői szám jellemezte a Telenor magyar leányvállalatának első negyedévét – derül ki a norvég anyavállalat szerdán publikált gyorsjelentéséből. Az árbevétel 1,7 százalékkal, 1,117 milliárd koronára nőtt, ami 34,6 milliárd forintnak felel meg. Ennek a 81 százalékát az előfizetések és a mobilforgalmazási díjak tették ki.

A 354 millió koronás kamatfizetés, adózás és értékcsökkentési leírás előtti üzemi eredmény (EBITDA) hajszálra megegyezik az egy évvel korábbival, viszont az egyszeri tételek az üzemi eredményt 190 millióra redukálták. Az árbevétel arányában mért EBITDA 32,2 százalékról 31,7 százalékra gyengült. Beruházásokra az első negyedévben a bevétel 4 százaléka, 46 millió korona ment el, ez az egy évvel korábbi összeg kétharmada. A csökkentést az IT-kiadások visszafogásával és azzal magyarázták, hogy a 4G-hálózat-építés „kifutott”, kevesebb forrást igényel.

A Telenor 13 ezer ügyfelet veszített az első három hónapban, de így is 3,164 millióan veszik igénybe a második legnagyobb hazai mobilcég szolgáltatásait. Az előfizetéses ügyfeleknél 2 százalékos csökkenést mértek, vagyis döntően a kártyás ügyfelek pártoltak el a társaságtól. Nem véletlen, hogy a Telenor a napokban jelentette be kártyás tarifacsomagjainak átfogó reformját, amelyet árcsökkenéssel is egybekötött.

A Telenor-csoport közzétette idei terveit is. A norvégok 2–4 százalék közötti forgalombővülést várnak organikus alapon, az EBITDA-árbevétel arányt csoportszinten a magyarénál magasabbra, 33–34 százalék közé teszik. A magyar leány beruházásigényben is elmarad a konszern átlagától, amely az árbevétel 17-19 százalékának felel meg. Mindez nagyban függ az adott országban lévő infrastruktúrájuk fejlettségétől is. Az anyacég számára a legnagyobb kockázati tényezőt az árfolyam-ingadozások jelentik, a feltörekvő piaci országok devizái ugyanis inkább gyengülni, mintsem erősödni fognak a norvég koronához képest. Politikai rizikóval is találkozhatnak, de a szabályozás hátrányos megváltoztatására is sor kerülhet egyes szolgáltatási területeken.

Sigve Brekke, a csoport elnök-vezérigazgatója kedvezőnek nevezte a kilátásaikat, derűre az első negyedév 5 százalékos EBITDA-növekedése (11,7 milliárd korona) és a bevétel 2 százalékos bővülése (33 milliárd korona) szolgáltat okot. A Telenor ügyfélköre az év első három hónapjában 5,4 millióval nőtt, megközelítette a 210 milliót. Brekke ugyanakkor figyelmeztetett, hogy az éles piaci versenyben továbbra is prioritásként kezelik a költségek leszorítását, egyben nyereségszintjük fenntartását.

Meghosszabbították Laska mandátumát

Határozatlan időre meghosszabbította Christopher Laskának, a Telenor Magyarország vezérigazgatójának a mandátumát a Telenor Csoport. Laska 2011 januárja óta vezeti a Telenor magyarországi leányvállalatát, irányítása alatt a cég a digitális szolgáltatások irányába is kiterjesztette tevékenységét, és kiépítette a Hipernet mobilhálózatot. A szakember 1998-ban csatlakozott a Telenorhoz, ahol számos vezetői pozíciót töltött be, egyebek közt Szerbiában, Pakisztánban és Montenegróban is. 2015 októbere óta Christopher Laska a csoport felső vezetésének is tagja. VG


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.