BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lesz uniós pénz a metróra

Az M3-as metró infrastruktúrájának felújítása kapcsán Pesten járt uniós delegáció részéről nem tapasztalt negatív hozzáállást Tarlós István, aki ezért is furcsállná, ha a város nem kapná meg a brüsszeli támogatást. A főpolgármester pénteki tájékoztatóján lapunk kérdésére kifejtette, hogy eredetileg 125 milliárd forintos uniós támogatásról volt szó, időközben viszont azt kérték a kormánytól, hogy az újpalotai villamosra szánt 25 milliárd forint felét csoportosítsák át az M3-as rekonstrukciójára. Ennek persze az lenne a következménye, hogy az újpalotai villamos nem épülne meg a következő ciklusban – tette hozzá Tarlós, hangsúlyozva: mindaddig nem döntenek a felújításhoz szükséges buszok beszerzéséről, illetve bérléséről, amíg nem látja, melyik konstrukció lenne előnyösebb. A számítások heteken belül elkészülnek. Mindkét konstrukció hitelfelvétellel járna, amihez kormánydöntésre is szükség lesz.

A kormánnyal jól haladnak az agglomerációs közlekedés visszaadásáról szóló tárgyalások – tette hozzá Tarlós, aki az elszámolásig azt szerette volna, hogy a főváros havi egymilliárdot kapjon a közlekedési feladatok ellátására, de végül csak 500 millió forint előleghez jut a város. A technikai átadás után viszont elszámolnak, és a kormány a teljes költséget megtéríti. A város valamennyi, így a csepeli HÉV-et is átadja az államnak – emelte ki a főpolgármester.

Százas nagyságrendű elbocsátás várható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-nél összefüggésben azzal, hogy cég feladatait szűkítik, s a jövőben stratégiaalkotásra, a közlekedésszervezésre koncentráló társasággá alakítják. A BKK létszáma 2014 elején még meghaladta a kétezer főt, idén januárban pedig 1639 fő volt. A tájékoztatón az is kiderült, hogy a város számára rendkívül előnytelen a most hatályba lépett hulladékgazdálkodási törvény, ezért annak módosítását kezdeményezi, és állami támogatásra is igényt tart az önkormányzat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.