BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy erőkkel vadászik hirdetőkre a Twitter

Hiába nőtt a várakozások felett a Twitter üzenetküldő felhasználói tábora, bevétele és nyeresége a második negyedévben, árfolyama tíz százalékot zuhant, mivel a cég egyúttal hirdetési bevételeinek várható visszaesésére is figyelmeztette befektetőiket. A közösségi portál 602 millió dolláros bevételt ért el április és június között, ez 20 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Ebből 585 millió volt a hirdetési bevétel, ami 18 százalékos növekménynek felel meg. A bevétele 60 százaléka az USA-ban keletkezett.

A nyereség 60 százalékkal 93 millió dollárra ugrott. A szolgáltatást havi rendszerességgel igénybe vevők száma három hónap alatt 3 millióval 313 millióra nőtt. A felhasználók 82 százaléka már mobil eszközökön twitterezik.

A folyó negyedévben viszont jön majd a feketeleves. Jack Dorsey vezérigazgató közleményében jelezte, hogy szolgáltatásaik gyors fejlesztésén és egyszerűbbé tételén dolgoznak – így például megteremtik a videoközvetítések azonnali kommentálásának lehetőségét –, de bevételeik növekedése nem annyira innovatív, mint maga a vállalat. Várható forgalmukat az 590-610 millió dolláros sávba tette, ami lényegesen alacsonyabb a Reuters elemzőinek 678 millió dolláros konszenzusánál. A kiesést a Twitterrel szemben megmutatkozói hirdetői bizonytalanság okozza, ennek oldására nagy erőfeszítéseket tesz a cég: fejleszti a felhasználói visszajelzési rendszerét, pontosítja a látogatottság mérését, és kapcsolt szolgáltatásokat vezet be. Mindezt Dorsey irányításával, aki emellett még a tőzsdén frissen debütált Square fizetési szolgáltató vezérigazgatói teendőit is ellátja – írja a CNBC. A kettős szerepkört nemigen díjazzák a befektetők, egyre többen akarják, hogy energiáját csak az egyik cég ügyeire fordítsa. Attól is tartanak, hogy a 20 dollár alatti árfolyam könnyű felvásárlási célponttá teszi a Twittert.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.