A UPS kutatása azokat a kihívásokat vizsgálta, amelyekkel az európai üzleteknek meg kell küzdeniük ahhoz, hogy működésüket az online vásárlókra hangolhassák. Mivel ezen a piacon is egyre inkább a globális és határokon átívelő kereskedést folytató szereplők dominálnak, a stabil és növekvő piaci részesedés megtartása és elérése érdekében innovációra van szükség. Miközben a kiskereskedők ellátási láncukat a rendszeresen online vásárló ügyfelekhez igazítják, három kulcsfontosságú területet kell szem előtt tartaniuk. A hagyományos üzleteket, a raktárhiányos helyzeteket és a határokon átívelő visszaküldéseket.
A felmérés szerint az európai kiskereskedelmi cégek közel harmada (27 százalék) már az online rendelések teljesítésére használja az üzlethelyiségeit, bár nagy különbségek figyelhetők meg az egyes országok között. A UPS adataiból az is kiderül, hogy az európai kereskedők 31 százaléka a következő 12–24 hónapban tervezi, hogy az üzlethálózatot és a további alternatív átvevőpontokat arra használja fel, hogy nagyobb átvételi kényelmet nyújtson az online vásárlóknak.
A cég egy korábbi fogyasztói kutatása szerint, ha az európai vásárlók azzal szembesülnek, hogy a keresett termék nincs raktáron, akkor 41 százalékuk a versenytárs honlapját, vagy applikációját látogatja meg. A megkérdezettek ötöde pedig úgy nyilatkozott, hogy ilyen helyzetben egy versenytárs üzletébe térne be. Alig 17 százalék lenne hajlandó várni. A mostani többcsatornás kérdőíves kutatásból az is kiderül, hogy az online üzletek megfelelő gyorsasággal reagálnak arra, ha egy termék nincs raktáron: 68 százalékuk biztosít csomagkövetést és a preferált címre való kiszállítást, ha a termék újra elérhetővé válik, 59 százalékuk nyomon követi a rendelést, és proaktív módon értesíti az ügyfelet a termék hozzáférhetőségéről. A hagyományos üzletek ebben a tekintetben elmaradnak a versenytársaktól, közel fele (45 százalék) azt tanácsolja a vásárlóknak, hogy várjanak, anélkül, hogy alternatívát kínálnának.
Mivel a visszaküldések kezelése kulcsfontosságú szerepet játszik minden kiskereskedelmi vállalkozás sikerében, beleértve az online kereskedőket is, a legnagyobb kihívásnak ezen a területen a hibás áruk kezelését (64 százalék) és a minőség ellenőrzését (50 százalék) tartják. A felmérés szerint a kiskereskedőknek külső logisztikai partnerek segítségére van szüksége. A válaszadók több mint 60 százaléka jelezte, hogy több külső logisztikai partnerre is szüksége volt ahhoz, hogy a visszaküldéseket kezelni tudja, 70 százalékukat meghaladóan vélik, hogy ezek a partnerek hozzájárulnak a költséghatékonysághoz.
Nagy kihívás az IT-fejlesztés
A UPS-kutatás keretében több mint 700 európai kereskedelmi cég logisztikai szakembere osztotta meg tapasztalatait. A megkérdezett üzleti vezetők több mint 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagy kihívás megfelelő összegeket fordítani az IT-fejlesztésekre, kellőképp megszervezni a logisztikát, megérteni a fogyasztók viselkedését, valamint ösztönözni a cégvezetők reagálókészségét a több értékesítési csatornás műveletek esetében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.