BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pörög az e-kereskedelem

Dinamikusan növekszik a hazai online kiskereskedelem, az első fél évben 18 százalékkal bővült a piac, mintegy 131 milliárd forintra tett szert – derült ki a GKI Digital és az Árukereső.hu felméréséből. A növekedésben idén nagy szerepe volt a sporteseményeknek is. A teljes online kiskereskedelmi forgalom 2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal és mintegy harmadával több tranzakciós eredménnyel múlta felül az első negyedév teljesítményét, ami leginkább a foci-Eb-nek volt köszönhető.

A termékkategóriák közül a szórakoztatóelektronika generálta a második negyedév legnagyobb bevételét, közel 11 milliárd forintot, mintegy 46 százalékkal többet, mint 2015 hasonló időszakában. A növekedés nem állt meg júniusban sem, a harmadik negyedévben az olimpia és iskolakezdés köré épülő kampányok hatására várhatóan tovább erősödik a szektor. Így az év második felére 175 milliárdos forgalmat vár a GKI Digital, vagyis valószínűleg 300 milliárd fölé emelkedik az éves összbevétel. A nagyobb értékű műszaki cikkek iránti megnövekedett kereslet hatással volt az átlagos kosárértékre is, amely a nyár elején 11 200 forintra emelkedett, szemben a tavalyi 10 ezer forintos átlaggal. A verseny éleződése miatt a vásárlók az idén még több kedvezményben részesültek. A többnyire egy napig tartó akciókban az átlagosan elérhető árengedmény mértéke tavalyhoz képest a duplájára emelkedett. Az online vásárlók így az első fél évben már átlagosan 12 százalékos kedvezményben részesülhetnek a meghirdetett leárazások keretében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.