A fő idegenforgalmi szezont 912 millió eurós nyereséggel zárta a Ryanair, ez 8 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi időszakét. Az ír légitársaság két százalékkal 2,4 milliárd euróra tudta növelni forgalmát, ami az utasokért vívott árversenyben nem számít rossznak. A legnagyobb európai fapados a múlt hónapban profitfigyelmeztetést tett közzé, utalva arra, hogy a júniusi Brexit népszavazás következményeként megnehezült a helyzete, mivel bevételeinek mintegy negyede fontban keletkezik.
Az angol fizetőeszköz viszont az unióból való kilépésről szóló eredmény után csaknem húsz százalékkal gyengült. Bizalomerősítő és részvényes engesztelő lépésként a Ryanair vezetése döntött egy újabb, 550 millió euró összértékű részvény-visszavásárlási programról. A sorozatban a nyolcadik ilyen programjukat 2017 februárjáig hajtják végre. Egyben megerősítették az utasforgalom növekedéséről szóló előrejelzésüket. A 2015-ös üzleti évet 1,2 milliárd eurós nyereséggel zárták, a márciussal záruló folyó üzleti évet 1,375-1,425 milliárd euró közötti profittervvel indították, ezt korrigálták 1,3-1,35 milliárd euróra. A terv teljesítése két tényező, a Brexit és a fokozódó árverseny függvénye – írják közleményükben, megemlítve, hogy a nyíltan a maradás mellett kardoskodó Ryanair eredményére a kilépésről folyó tárgyalásokon kialkudható eredmények is hatással lesznek.
A cég a brit piacról származó bevételeinél a korábbi 12 helyett öt százalékos növekedést valószínűsít. Az átlagos jegyár az íreknél tíz százalékkal 50 euróra csökkent az elmúlt hat hónapban, miközben járatok magasabb, átlagos 95 százalékos „házzal” mentek. A cég április és szeptember között 64,8 millió utast szolgált ki, ezzel a legnagyobb forgalmú európai légitársaságnak számít. Ambiciózus célt tűztek ki maguk elé, 2024-re el szeretnék érni a 200 milliós utasszámot, ez húszmillióval magasabb a korábban jelzettnél. (Az idén 119 millió utassal kalkulálnak.) E célnak minden alávetnek, piacbővítő fejlesztéseiket gőzerővel folytatják. Múlt héten jelentették be, hogy „rárepülnek” a Lufthansa-csoport piacára azzal, hogy a frankfurti repülőtéren alakítják ki újabb bázisukat, ahonnan mediterrán üdülőjárataikat indítják majd jövő áprilistól. Michael O’Leary vezérigazgató szerint a bizonytalan piaci körülmények dacára elégedettek lehetnek eredményeikkel, melyek közül kiemelte, hogy újabb hat bázist alakítottak ki, és 73 új járatot indítottak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.