Folytatódott a táblagépek vesszőfutása az első negyedévben is, az IDC adatai szerint 36,2 milliót adtak el ezekből a készülékekből, ami 8,5 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest. Ez azt jelenti, hogy egymás után már a tizedik olyan negyedéven vagyunk túl, amikor éves szinten csökkenést mértek a tabletek forgalmában. A képet árnyalja, hogy 2017 első három hónapjában kismértékben lassult a piac zsugorodásának üteme, hiszen a korábbi öt negyedév 10 százalék fölötti zuhanást hozott.
Az IDC elemzése arra is rámutat, hogy a táblagépek piacán két ellentétes folyamat figyelhető meg. A klasszikus tabletek – amelyekhez nincs billentyűzet – iránti kereslet csökken, és ez a helyzet a következő években sem változik majd. Ugyanakkor a billentyűzettel is ellátott készülékek forgalma nő, és közülük egyre több alkalmas arra, hogy a laptopok helyét is átvegye, mint például a Microsoft Surface Book vagy a Lenovo Yoga Book. Az IDC elemzése szerint egyébként nagy kérdés az is, hogy a billentyűzettel ellátott tabletek közül a leválasztható klaviatúrával rendelkezők vagy az átalakíthatók válnak-e népszerűbbé.
A táblagépek néhány korábbi, sikertelen próbálkozás után az Apple által 2010-ben piacra dobott iPadnek köszönhetően hódították meg a világot, azonban mindössze néhány évig, nagyjából 2013-ig tartott a gyors növekedési fázis. Ezt követően lassult a fejlődés, majd csökkenni kezdett a kereslet. A tabletforradalmat elindító Apple a meghatározó gyártók közül a legnagyobb csökkenést szenvedte el az első negyedévben, 8,9 millió iPadet tudott eladni, ez 13 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Azonban a cég így is megtartotta vezető pozícióját ezen a területen. A visszaesés egyben azt is jelenti, hogy a társaság ebben a szegmensben már sorrendben 13. negyedéve nem tud növekedést elérni. Az IDC egyébként azzal számol, hogy az iPad Proval, amelyhez leválasztható billentyűzetet is kínálnak, meg tudja tartani vezető helyét az Apple, annak ellenére, hogy a riválisok közül egyre többen Windows operációs rendszert futtató gépet dobnak piacra, ezzel is közelítve a laptopokhoz ezt a kategóriát.
A Samsung őrzi második helyét a gyártók sorában. A társaság számára jó hír, hogy a teljes piac csökkenése ellenére lényegében szinten tudta tartani táblagép-értékesítését az első negyedévben, így piaci részesedése kismértékben, 16,5 százalékra nőtt. A meghatározó gyártók közül egyértelműen a Huawei volt az első negyedév nagy nyertese: a vállalat 2,7 millió tabletet adott el a január–márciusi időszakban, ami éves összevetésben 31,7 százalékos bővülés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.