Az érintett 166 kilométeres szakaszt kétvágányúsítani kell, ellátni ETCS 2 biztosítóberendezéssel, lehetővé tenni, hogy a szerelvények óránként 160 kilométeres működési sebességgel és 225 kilonewton tengelyterheléssel közlekedhessenek, a peronjait pedig akár 740 méter hosszú vonatok is használhassák. Nyílt beszerzési eljárásokat hirdet majd a társaság, amely hagsúlyozza: „A nemzetközi egyezményben foglalt beszerzési szabályzat az EU közbeszerzési irányelvének alkalmazásával született, sok esetben szigorúbb az európai uniós és a magyar közbeszerzési szabályoknál is.”
A beruházás a kormányhatározat szerint nettó 472 milliárd forintba kerül, de plusz műszaki tartalomként át kell tervezni a vonal fővárosi szakaszát, ezzel nettó 550 milliárd forintra emelkednek a várható kiadások. Az áttervezésre azért van szükség, mert a mostani nyomvonal közelében, a Soroksári út és a Ráckevei-Duna közötti, ferencvárosi részen épül majd meg a dél-budapesti campus 8-15 ezer diáknak. A diákváros építését a kormány az olimpiai pályázat visszavonásától függetlenül szükségesnek tartja, ám a szakemberek szerint emiatt nincs szükség az érintett pályarész 78 milliárdba kerülő áthelyezésére. A projekttársaság a nyomvonal áthelyezését több évtizedes tervnek nevezte, míg a Magyar Idők nemrég a repülőtéri vasút fejlesztése kapcsán írt a pályaáthelyezés szükségességéről. A vonal budapesti részének áttervezésére kíirt pályázatot a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt., az InfraPlan Vasút- és Úttervező Zrt., valamint az Utiber Közúti Beruházó Kft. közös, közel 1,2 milliárd forintos ajánlattal nyerte meg.
A Kínai-Magyar Nonprofit Zrt. közlése szerint a Nemzetgazdasági Minisztérium folyamatosan tárgyal arról, hogyan szerezhető a beruházáshoz a piacon elérhetőnél kedvezőbb feltételű hitel. Eközben úgy fest, már a kivitelező cégek is mocorognak. Most alakult vasútépítési főtevékenységgel például a Shanghai Civil Engineering Group Magyarország Kft., amely jó eséllyel a pályázatokon akar indulni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.