A mobiltelefon-gyártók tajvani beszállítói csatornáinak forgalmi adataiban jártas forrásokra hivatkozva a digitimes.com szakmai hírportál azt írja: a Huawei prémium kategóriás és tömegcikk készülékei piaci sikerének köszönhetően a harmadik negyedévben valószínűleg kiüti a második helyről az Apple-t a piaci rangsorban.
Az idei második negyedévben az amerikai IDC piackutató cég kimutatása szerint a Huawei piaci részesedése 11,3 százalékos volt 38,5 millió okostelefon eladásával, ami 2,5 milliós lemaradás az Apple 41,0 milliós értékesítése mögött. Az Apple a második negyedévben 12,0 százalékos részesedéssel volt a második a piaci rangsorban.
Kínában a Huawei a második negyedévben 22,6 százalékkal 23,5 millióra növelte az eladásait, miközben az Apple eladásai 7,6 százalékkal nyolc millióra csökkentek. A Huawei a második negyedévben Kínában 21 százalékos, az Apple 7,1 százalékos részesedéssel rendelkezett az okostelefon piacon.
A Huawei az év első felében 45 százalékkal növelte eladásait Délkelet-Ázsiában, Japánban és Dél-Koreában, Európában pedig 18 százalékkal. Németországban, Finnországban és Lengyelországban megduplázta eladásait az év első hat hónapjában.
A digitimes.com tajvani forrásai szerint a Huawei a harmadik negyedévben 40 millió okostelefon eladására számíthat.
Az Apple eladásai viszont valószínűleg csökkennek a harmadik negyedévben, mivel hagyományos ügyfélköre a negyedik negyedévben megjelenő új, következő generációs modellekre várva elhalasztja vásárlásait. A Huawei ennek köszönhetően a harmadik negyedévben valószínűleg megszerzi a második helyet az okostelefon-gyártók piaci rangsorában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.