BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Innovációra éhesek a fiatalok

Míg a fiatalok alig várják, addig az idősebb generáció képviselői még tartózkodnak családi vállalkozásuk digitális átállásától.

Konfliktusforrást jelenthetnek a digitális átállással kapcsolatos nézetkülönbségek a nemzedékek között. A PwC felmérése szerint ugyanis az új generáció képviselői megértették ennek fontosságát, míg a családi vállalkozások idősebb tagjai még óvatosak az ezekhez köthető befektetésekkel és átalakulásokkal kapcsolatban. A megkérdezett fiatalok túlnyomó többsége szerint az innováció alappillére az üzleti sikernek, mégis csak 15 százalékuk vallja, hogy a vállalkozásukon belül erre kellő hangsúlyt fektetnek.

A válaszadók 36 százaléka csalódott a vezetők digitalizációhoz való viszonyulása miatt
Forrás: Shutterstock

Manna Godenhjelm, a finn PwC stratégiai igazgatója úgy tapasztalta, hogy az idősebbek gyakran nem fogékonyak a fiatalabbak ötleteire, így az ifjú titánok veszítenek motivációjukból és energiájukból. A cég kutatásából kiderül, nem egyedülálló jelenségről lehet szó: a megkérdezettek 36 százaléka ugyanis csalódott, amiért a jelenlegi vezetők nem egészen értik a digitális átalakulásban rejlő lehetőségeket. Manna szerint fontos lenne az észak-amerikai példát, vagyis a „kudarc kultúráját” beleépíteni a vállalatok hétköznapjaiba. A német cégeknél például jellemző, hogy nem görcsölik túl a problémákat és az akadályokat.

A következő generációs családi üzleti vezetőknek a kultúra változásával is számolniuk kell – derült ki a PwC mélyinterjúiból. Tehát biztonságos helyet kell kialakítani a családi vállalkozáson belül, ahol az új generáció képviselői tapasztalatot szerezhetnek és fejlődhetnek. A kutatásból jól látszik, a biztonság mellett olyan sikertényezők számítanak irányadónak, mint a kommunikáció, a hitelesség és a kompromisszumkészség.

Antall György, a Réti, Antall és Társai PwC Legal cégtársa kiemelte:

Egy családi vállalkozás számára a tartós siker záloga a kompromisszumkészség, valamint a vállalkozás és a család – a mostani és az új generáció – szükségletei közötti egyensúly megteremtésére való képesség.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.