BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Japán és német autók után áhítozunk

Továbbra is a német, japán és francia autók vezetik a hazai gépjárműállomány listáját, de egyre többen vennének kelet-európai márkát. A használt autó az európai országok közül nálunk tűnik a legjobb opciónak a Vezess.hu és az Autó Magazin közös felmérése szerint.

Idén is elkészítette nagyszabású közvélemény-kutatását a Vezess.hu és az Autó Magazin. A két médium a világ egyik legnagyobb nemzetközi autós felmérése, a Best Cars („Ön Autója”) kutatás keretében vizsgálta a hazai autóvásárlási, autóhasználati szokásokat és preferenciákat.

A magyar vásárlók négyötöde német autót vásárolna
Forrás: AFP

A tavalyi eredményekhez hasonlóan most is a német (37,4 százalék), japán (26,4 százalék) és francia (12,6 százalék) autók vezetik a hazai gépjárműállomány listáját. Érdekes azonban, hogy

ha a tulajdonosok újra választhatnának, 87,7 százalékuk japán, 80,5 százalékuk német autót vásárolna, a francia autók preferenciájának aránya pedig 40,5 százalék.

Izgalmas változás, hogy felértékelődtek a kelet-európai márkák: míg tavaly a válaszadók csupán 30,9 százaléka tartotta elképzelhetőnek a vásárlásukat, idén 54,9 százalékos említettséggel a Škoda és a Dacia a harmadik leginkább figyelembe vett márkacsoport a piacon.

A 2017-es 32,8 százalék után idén a válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy két éven belül új autó vásárlását fontolgatja.

A használt autó az európai országok közül nálunk tűnik a legjobb opciónak (52,6 százalék), míg Kínában és Spanyolországban szinte egyáltalán nem létezik használtautó-piac.

A dízelmotorokat érintő hírek hatása az autóvásárlók terveiben is tetten érhető: 34 százalékról 31,2 százalékra csökkent a dízelben gondolkodó vevőjelöltek aránya. A gázüzemű (CNG, LPG, LNG) autók sem nyerték el a magyar vezetők tetszését: az európai átlag 2,7 százalékkal szemben itthon mindössze 1,1 százalék a kedveltségük. Ugyanakkor minden tizedik vásárló szimpatizál a hibrid autó gondolatával – ez az arány felülmúlja az európai átlagot.

A kutatás érdekes tanulsága, hogy egyetlen európai országban sem vásárolnának olyan kevés városi szabadidőjárművet, mint nálunk – a francia, olasz és a spanyol piacokon ezzel szemben ez a legnépszerűbb kategória. Magyarországon a ranglistát szinte azonos arányban a középkategóriás (16,1 százalék) és alsó-középkategóriás (15,9 százalék) autók vezetik.

A világ tizenöt országában több mint 190 ezer olvasót mozgósító felmérés lokális kérdőíve rekordszámú, 12 339 kitöltő részvételével zárult, és a korábbi évekhez képest a hölgyek aránya is jelentősen növekedett.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.