Idén is elkészítette nagyszabású közvélemény-kutatását a Vezess.hu és az Autó Magazin. A két médium a világ egyik legnagyobb nemzetközi autós felmérése, a Best Cars („Ön Autója”) kutatás keretében vizsgálta a hazai autóvásárlási, autóhasználati szokásokat és preferenciákat.
A tavalyi eredményekhez hasonlóan most is a német (37,4 százalék), japán (26,4 százalék) és francia (12,6 százalék) autók vezetik a hazai gépjárműállomány listáját. Érdekes azonban, hogy
ha a tulajdonosok újra választhatnának, 87,7 százalékuk japán, 80,5 százalékuk német autót vásárolna, a francia autók preferenciájának aránya pedig 40,5 százalék.
Izgalmas változás, hogy felértékelődtek a kelet-európai márkák: míg tavaly a válaszadók csupán 30,9 százaléka tartotta elképzelhetőnek a vásárlásukat, idén 54,9 százalékos említettséggel a Škoda és a Dacia a harmadik leginkább figyelembe vett márkacsoport a piacon.
A 2017-es 32,8 százalék után idén a válaszadók 32 százaléka vallotta, hogy két éven belül új autó vásárlását fontolgatja.
A használt autó az európai országok közül nálunk tűnik a legjobb opciónak (52,6 százalék), míg Kínában és Spanyolországban szinte egyáltalán nem létezik használtautó-piac.
A dízelmotorokat érintő hírek hatása az autóvásárlók terveiben is tetten érhető: 34 százalékról 31,2 százalékra csökkent a dízelben gondolkodó vevőjelöltek aránya. A gázüzemű (CNG, LPG, LNG) autók sem nyerték el a magyar vezetők tetszését: az európai átlag 2,7 százalékkal szemben itthon mindössze 1,1 százalék a kedveltségük. Ugyanakkor minden tizedik vásárló szimpatizál a hibrid autó gondolatával – ez az arány felülmúlja az európai átlagot.
A kutatás érdekes tanulsága, hogy egyetlen európai országban sem vásárolnának olyan kevés városi szabadidőjárművet, mint nálunk – a francia, olasz és a spanyol piacokon ezzel szemben ez a legnépszerűbb kategória. Magyarországon a ranglistát szinte azonos arányban a középkategóriás (16,1 százalék) és alsó-középkategóriás (15,9 százalék) autók vezetik.
A világ tizenöt országában több mint 190 ezer olvasót mozgósító felmérés lokális kérdőíve rekordszámú, 12 339 kitöltő részvételével zárult, és a korábbi évekhez képest a hölgyek aránya is jelentősen növekedett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.