A január-márciusi negyedévben az Airbus 121 utasszállító gépet adott át megrendelőinek, tizenöttel kevesebbet mint egy évvel korábban. A konszern értékesítési árbevétele 12 százalékkal 10,1 milliárd euróra csökkent, a nyereség pedig 283 millió euró lett, közel egyharmadával alacsonyabb a 2017. első negyedévinél.
Az egyszeri tételektől mentes üzemi eredmény (EBIT) 14 millió euró lett, szemben az egy évvel korábbi 19 millióval. Az Airbus tehát a kiszállítások és a bevétel csökkenése ellenére is jobb eredményt ért el az elemzői várakozásoknál. A piac ugyanis 23,9 millió euró üzemi eredmény szintű veszteséget várt, 10,2 milliárd eurós forgalom után.
Az Airbus az idén 800 repülőgépet tervez átadni megrendelőinek, a Boeing pedig 810-815 gépet.
Az Airbus vezérigazgatója Tom Enders szerint „van még bőven tennivaló” annak érdekében, hogy el lehessen érni az idei értékesítési tervet és ez elsősorban a slágermodell, az A320neo egyik hajtómű beszállítóján, a Pratt & Whitney cégen múlik.
Az A320neo gépeknek mintegy felét a megrendelő kívánsága szerint Pratt & Whitney hajtóművel szerelik fel, de a másik hajtómű beszállítónál, a CFM-nél is felléptek már kisebb fennakadások.
A vezérigazgató azonban bízik benne, hogy az év hátra lévő részében sikerül behozni a lemaradást. Az Airbus már kezd kifogyni a parkolóhelyekből, ahol az elkészült gépek várakoznak hajtóműveikre.
A hajtóművek hiánya úgy tűnik keresztülhúzza az Airbus terveit az A320 és annak üzemanyag-takarékos újabb verziója, az A320neo gyártásának a felfuttatására az elkövetkező években havi 70-re. Harald Wilhelm pénzügyi igazgató szerint azonban
2019 közepétől tervezett havi 60-as példányszám teljesítése nem forog veszélyben.
A gyenge kereslet miatt azonban visszafogja az Airbus az A330 és annak újabb verziója, az A330neo széles törzsű gépek gyártását. A modellekből 2019-től évi ötven példány készül majd el, tízzel kevesebb az idei tervnél. Az A330neo első példányát az idén nyáron adják át a megrendelőnek.
Az új A350 modellből a terveknek megfelelően az idén havi tíz példány készül el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.