BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jól járt a Cinema City az erős moziévvel

Kifizetődtek a Cinema City magyarországi beruházásai, a mozifelújítások után ugyanis tovább nőtt az eladott jegyek száma.

Tavaly regionális szinten 4,5 százalékkal növelte a jegyeladást, az árbevételt pedig 20,5 százalékkal 366,2 millió fontra a Cinema City anyacége, amely a magyar piacon 18 mozival és 157 teremmel van jelen – közölte a Világgazdaság érdeklődésére Buda Andrea, a társaság marketingigazgatója. Hangsúlyozta, hogy a Cineworld Group hazai leányvállalataként a negyedik legnagyobb eléréssel rendelkeznek a cégcsoporton belül, Nagy-Britanniát (és Írországot), Lengyelországot és Romániát követik a sorban. Buda Andrea szerint erős moziév volt a tavalyi, és az idei is az lehet, mivel a filmes díjszezon remekművei és a kasszasikert hozó blockbusterek jól kiegészítik egymást.

Forrás: MTI/Mónus Márton

A mostani nyári szezonban például képregény-adaptációra épülő szuperhős-filmek, így a Bosszúállók – Végtelen háború és a Deadpool 2. hozhat sok százezres nézettséget. Ez a műfaj ma már éppúgy zsánerfilmnek számít Magyarországon a marketingigazgató szerint, mint a romantikus vígjáték vagy az igaz történeten alapuló dráma.

Eközben a magyar filmek is egyre nézettebbek, a Kincsemet tavaly például 452 ezren látták, ezzel felállhatott az éves képzeletbeli dobogóra a Star Wars – Az utolsó Jedik (749 ezer) és a Gru 3. (585 ezer) mögé. Tavaly novemberben el is érte a hazai alkotások nézőszáma az egymilliót, ehhez hasonlóra 2008 óta nem volt példa. Ebben az évben a Valami Amerika 3. után sokan várják többek között Nemes Jeles László új, Napszállta (Sunset) című filmjét.

A magyar moziba járási szokások drámaian nem tértek el az elmúlt évben a korábbiaktól, éves szinten mintegy 14-15 millióan váltanak jegyet, a Cinema City tíz százalék feletti növekedése tehát a jelentős tavalyi fejlesztésekre vezethető vissza.

Tavaly egy 300 millió forintos beruházás eredményeként Budapest után Győrben nyílt meg az ország második 4DX moziterme, az év során pedig további egymilliárd forintot költöttek országszerte mozifelújításokra. Ennek keretében a hálózat számos pontján cserélték ki a vásznat, a székeket és a kárpitot, de a büféket és a pénztárakat is átalakították.

Európa leglátogatottabb VIP-mozija is az Arénában található, amely ugyancsak megújult, február óta már egy újragondolt koncepcióval várja öt teremmel és 176 bőrfotellel a svédasztalos mozizásra vágyó vendégeket. Buda Andrea elmondta: 90 százalék feletti a szolgáltatás kihasználtsága, a hétvégi vetítésekre pedig szinte egyáltalán nem lehet már napokkal előre sem belépőt váltani.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.