A BMW árfolyama
A piacot a profitvárakozás csökkentése nem, de a mérete annál inkább meglepte.
A BMW nyeresége tavaly 17 százalékkal 7,21 milliárd euróra csökkent az előző évhez képest. Az adózás előtti eredmény 8,1 százalékkal mérséklődött, és 9,82 milliárd eurót tett ki, az árbevétel 0,8 százalékkal esett, és 97,48 milliárd euró lett. Az autóeladások 1,1 százalékkal, 2,49 millióra nőttek. Ezen belül a BMW márka 1,8, a Rolls-Royce 22,2 százalékkal emelkedett, miközben a Mini 2,8 százalékkal csökkent. BMW motorkerékpárból 0,9 százalékkal többet, 165,6 ezret adtak át a vevőknek.
„Tavaly szeptember óta 17 százalékkal esett a BMW árfolyama, a márka kicsit elkésett az elektromos autók fejlesztésének területén.
Az Egyesült Államokban világosan látszik, hogy az alsó középkategóriában a hagyományos meghajtású modellek eladása annyival csökken, amennyi a Tesla Model3 értékesítse. A német versenytársak is előrébb vannak, az Audi e-tron és a Mercedes-Benz EQC modell már készen áll, a BMW-nek azonban nincs tisztán elektromos hajtású modellje” – mondta a Világgazdaságnak Nagy Bertalan, a Concorde privátbanki üzletfejlesztési igazgatója.
A teljes cikk a csütörtöki Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.