Átalakul a légiközlekedési piac Európában, várhatóan 4-5 nagy cégcsoport jön létre – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója hozzátéve, hogy az európai légiközlekedésnek konszolidációra van szüksége, amelyet a koronavírus okozta piaci helyzet most felerősít.
A cég vezetője a jelenlegi piaci helyzettel kapcsolatban azt mondta, hogy
a korábban állami pénzből, és tőkeinjekciókból fenntartott légitársaságok el fognak bukni,
kérdés, hogy a koronavírus kapcsán indított mentőcsomagok meddig tolhatják ezt ki.
Európában 2-3 hagyományos és két fapados légitársaság marad majd. Ezek egyike szerinte a Wizz Air lesz. Ezt azzal indokolta, hogy a cégnek most is akkora mértékű, 1,3 milliárd eurós készpénzállománya van, amellyel akkor is hosszú ideig üzemképes maradna, ha minden járatot le kellene állítania.
Ugyanakkor a piac élénkítése, a gyors talpra állás és a veszteségek mérséklése érdekében fontos szerepet lát a jól irányzott állami és európai uniós támogatásokban, amelyeket a Wizz Air is folyamatosan nyomon követ.
Váradi József beszélt arról is, hogy
most 50-50 százalék a hagyományos és fapados forgalom aránya Európában,
de csak idő kérdése, mikor lesz domináns a diszkontok jelenléte, mivel
a nemzeti légitársaságoknak mára csak az interkontinentális járatokon van haszna.
Azt azonban egyelőre kizárta, hogy a Wizz Air belépne a hosszútávú diszkont piacra, a nyolc órás utakat is megtenni képes Airbus A321XLR-eket azért vették, hogy földrajzilag ki tudják terjeszteni üzemelési területüket. Ezért jött létre az Abu Dzabi-i leányvállalat is, amellyel eddig elérhetetlen piacokhoz tudnak hozzáférni.
A bővülést hasonló logika mentén követi majd a légitársaság: a közép-kelet-európai központból kiindulva szeretne a Wizz Air földrajzilag terjeszkedni. Azt ugyanakkor egyelőre nem tervezi a társaság, hogy Kínában, vagy az Egyesült Államokban is megjelenjen egy leányvállalattal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.