BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az európai légiközlekedésnek konszolidációra lenne szüksége

50-50 százalék a hagyományos és fapados forgalom aránya Európában, a nemzeti légitársaságoknak mára csak az interkontinentális járatokon van haszna.

Átalakul a légiközlekedési piac Európában, várhatóan 4-5 nagy cégcsoport jön létre – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója hozzátéve, hogy az európai légiközlekedésnek konszolidációra van szüksége, amelyet a koronavírus okozta piaci helyzet most felerősít.

A cég vezetője a jelenlegi piaci helyzettel kapcsolatban azt mondta, hogy

a korábban állami pénzből, és tőkeinjekciókból fenntartott légitársaságok el fognak bukni,

kérdés, hogy a koronavírus kapcsán indított mentőcsomagok meddig tolhatják ezt ki.

Európában 2-3 hagyományos és két fapados légitársaság marad majd. Ezek egyike szerinte a Wizz Air lesz. Ezt azzal indokolta, hogy a cégnek most is akkora mértékű, 1,3 milliárd eurós készpénzállománya van, amellyel akkor is hosszú ideig üzemképes maradna, ha minden járatot le kellene állítania.

Ugyanakkor a piac élénkítése, a gyors talpra állás és a veszteségek mérséklése érdekében fontos szerepet lát a jól irányzott állami és európai uniós támogatásokban, amelyeket a Wizz Air is folyamatosan nyomon követ.

Fotó: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Váradi József beszélt arról is, hogy

most 50-50 százalék a hagyományos és fapados forgalom aránya Európában,

de csak idő kérdése, mikor lesz domináns a diszkontok jelenléte, mivel

a nemzeti légitársaságoknak mára csak az interkontinentális járatokon van haszna.

Azt azonban egyelőre kizárta, hogy a Wizz Air belépne a hosszútávú diszkont piacra, a nyolc órás utakat is megtenni képes Airbus A321XLR-eket azért vették, hogy földrajzilag ki tudják terjeszteni üzemelési területüket. Ezért jött létre az Abu Dzabi-i leányvállalat is, amellyel eddig elérhetetlen piacokhoz tudnak hozzáférni.

A bővülést hasonló logika mentén követi majd a légitársaság: a közép-kelet-európai központból kiindulva szeretne a Wizz Air földrajzilag terjeszkedni. Azt ugyanakkor egyelőre nem tervezi a társaság, hogy Kínában, vagy az Egyesült Államokban is megjelenjen egy leányvállalattal.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.