Rekordvesztesége lesz a márciussal záró pénzügyi évben a Ryanair légitársaságnak, a nyári hónapoktól azonban már forgalma ugrásszerű javulására számít a cég vezérigazgatója.
A Ryanair a decemberrel zárt harmadik pénzügyi negyedévében 320,8 millió euró, részvényenként 0,2849 euró veszteséget szenvedett el,
szemben az egy évvel korábbi 87,8 millió eurós, részvényenként 0,0784 nettó nyereséggel.
December végén a légitársaság 3,5 milliárd euró forgóeszköz állománnyal rendelkezett a szeptember végi 4,5 milliárd euróval szemben.
A légitársaság bevétele 82 százalékkal 341,2 millió euróra csökkent az egy évvel korábbihoz képest a harmadik pénzügyi negyedévben, miközben utasforgalma 78 százalékkal 8,1 millióra esett vissza.
Összehasonlításképpen az október-decemberi negyedévben az easyJet bevétele 88 százalékkal, a WizzAir bevétele pedig 77 százalékkal csökkent.
Az idén márciussal záró 2020/2021-es pénzügyi évére a Ryanair 850-950 millió euró veszteségre számít, mintegy az ötszörösére a 2009-ben elkönyvelt eddigi rekordveszteségének. Utasforgalma 26-30 millió lehet a márciussal záró pénzügyi évben, szemben az előző pénzügyi évben szállított 149 millióval. Az idén áprilissal kezdődő pénzügyi évében pedig 80-120 millió utas szállítására számít a társaság.
Michael O'Leary alapító-vezérigazgató a harmadik negyedévi eredmény bemutatása alkalmából az ír RTE csatornának adott interjúban elmondta, hogy
a cég „a legnehezebb időszakát éli a 35 éves történetében”.
Mindazonáltal a tömeges oltások megkezdésének köszönhetően a vezérigazgató „drámai javulásra” számít a nyári hónapoktól kezdve. A forgalom a július-szeptemberi negyedévben, a cég második pénzügyi negyedévében lendülhet fel, az október-márciusi fél évben pedig elérheti a válság előtti átlagos forgalom 70-90 százalékát. Az április-júniusi negyedévben a „normális” forgalom 20-25 százalékára, július-szeptemberben pedig 50-70 százalékára számít a légitársaság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.