A nagy csomagszállító cégek akkor tudnak kedvező ajánlatot tenni egy vállalkozónak, ha folyamatosan és nagy számban biztosítja a megrendelést, ezt azonban sokan nem tudják vállalni, ahogy sok vásárlónak sem kényelmes fél napon keresztül otthon várni a megrendelt terméket. Az sem javít túl sokat a felvázolt képen, hogy a globális szén-dioxid-kibocsátás 15 százaléka a közúti szállításból származik, és napjainkban, amikor a környezetvédelem fontossága már megkérdőjelezhetetlen, egyre többen hajlandók akár nagyobb összeget is áldozni a klímavédelemért.
A tervek megvalósításához
23 millió forint
tőkére lenne szükség
Az e-kereskedelem közben hatalmas növekedésen megy keresztül, tavaly Magyarországon több mint 52 millió csomagkézbesítést regisztráltak, ezek a 68 százaléka házhoz szállítás formájában valósult meg. A fent leírt problémákra kínál megoldást a Tourmix, amelynek az ötletét az MVM Edison startupversenyen második helyezéssel jutalmazta a zsűri.
A még korai fázisban lévő Tourmix a közösség erejét használja majd a szállításhoz, vagyis bárki elviheti a csomagot, aki amúgy is a címzett irányába halad, így a startupszolgáltatás az e-kereskedelem logisztikájának zöldebbé tételével veszi fel a harcot a légszennyezés ellen.
A fiatalok által megálmodott alkalmazás a házhoz szállítást forradalmasítaná a közösség bevonásával.
Megoldásukkal a csomag akár harminc perc alatt megérkezhet, a környezeti terhelés pedig – egy átlagos kézbesítési folyamathoz képest – jóval alacsonyabbá válhat. Azért lehet előnyös ez a megoldás, mert nem kell nagy mennyiségű megbízás a csomagszállítónak, a futárnak állt szállító pedig kiegészítő keresethez juthat.
„A Tourmix alkalmazásán keresztül ki fogjuk tudni szűrni, hogy mely futárok végzik üzletszerűen a rendszerünkön keresztül a házhoz szállítást, esetükben a számlaképesség elvárás lesz. Akik viszont valóban alkalomszerűen és akkor vállalnak fuvart, amikor az éppen útba esik, az ő díjazásuk költségmegosztáson alapul majd, mint az Oszkár esetében” – mondta a Világgazdaságnak Bagdy Márk, a Tourmix egyik alapítója.
„A környezetbarát megoldások a cégek számára is egyre fontosabbak, és a környezettudatos házhoz szállítás lehet egy olyan hozzáadott érték, amelyért valamivel magasabb összeget is szívesen kiad egy vállalkozó” – emelte ki Márky András, a Tourmix másik alapítója. Hozzátette, a szállítási díj 7-10 százalékát környezetvédelmi projektekre fordítja a startup, és a megrendelő kiválaszthatja, hogy a vásárlásával mely projektet kívánja támogatni.
Az alapítók terve szerint a következő hónapokban megalapítják a céget, és létrehoznak egy működő alkalmazást.
Egy év alatt 7-9 ezres felhasználói bázist szeretnének kiépíteni, amely ötven kiskereskedő kiszolgálására képes. Terveik megvalósításához és a piacra lépésükhöz néhány hónapon belül szeretnének 23 millió forintos tőkebefektetéshez jutni.
Az MVM Edison
Rekordszámú, több mint 260 beérkezett pályamunkából kiválasztott nyolc döntős közül hirdetett győzteseket a szakmai zsűri az MVM Edison startupversenyen. Az első három helyezett csapat akár 50 millió forint értékű „magvető” befektetéshez juthat az MVM csoporttól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.