A LinkedIn olyan generatív mesterséges intelligenciával támogatott funkciókat vezet be, amelyek segítséget nyújtanak a prémiumfiókkal rendelkező álláskeresőknek. Az eszközök személyre szabott tanácsot adnak a felhasználóknak, hogy milyen nyitott pozícióra felelnek meg, valamint hogy hogyan alakíthatják át a profiljukat, hogy kitűnjenek a tömegből. Az új algoritmusokat az OpenAI nyújtja a Microsoft álláskereső portálján.
A felhasználók csevegőablakot nyithatnak, és kérdéseket tehetnek fel az adott álláshirdetéssel és munkakörrel kapcsolatosan, érdeklődhetnek például a munkakörről, a vállalati kultúráról vagy a juttatásokról. A felhasználó maga is megfogalmazhat kérdéseket vagy választhat előre megírtakból, mint például, hogy „jól illeszkedem ehhez a szerepkörhöz?”. Az algoritmus rövid, pontokba szedett választ ad a portálon található információkból. Az egyelőre béta-üzemmódban elérhető mesterségesintelligencia-asszisztens ezenfelül karriertanácsokat is nyújt az álláskereső portál hírfolyamában megosztott tartalmak alapján.
A LinkedIn új eszköze segíthet felgyorsítani a hosszadalmas, szakzsargonnal teli álláshirdetések értelmezésének folyamatát is.
A csevegőablakban felsorolhatja a vállalat által kínált előnyöket és juttatásokat, kihívásokra és lehetőségekre bonthatja az állásleírást, és leírhatja a beléptetési folyamatot is.
A szoftver kérésre még a vállalatnál dolgozó munkavállalók LinkedIn-profilját is felajánlja.
A portál célja, hogy személyre szabott tanácsokkal, bennfentes információkkal betekintést nyújtson a prémiumfiókkal rendelkező álláskeresőnek a kiszemelt cég vállalati kultúrájáról és az adott pozícióról.
Rohan Rajiv, a LinkedIn termékmenedzsment-igazgatója az álláskeresést egy magas fal megmászásához hasonlította a Wirednek. A pályázó az egyik oldalon áll, nem látja, hogy a cég mit szeretne látni a jelöltben, sem azt, hogy mekkora a bekerülési esélye, és valójában milyen is a vállalatnál dolgozni. A LinkedIn az álláskeresők tapasztalatára és céljaira szabott információkkal és tanácsokkal pedig kiegyenlítheti az esélyeket.
A közösségi portál az elmúlt években már vezetett be mesterséges intelligenciát nyújtó algoritmusokat, amelyek a munkáltatók számára profil-összefoglalókat és munkaköri leírásokat generálnak, az álláskeresőknek pedig személyre szabott tréningeket – emlékeztetett az Indian Express.
Nem a mesterséges intelligencia veszi el a munkát, hanem a másik ember, aki használjaMiközben a Tesla robotja szinte már rántottát készít, és például az útvonaltervezőkkel az is használ mesterséges intelligenciát, aki nem tud róla, számos megoldatlan kérdést is felvet az új technológia. Ezeket tárgyalták az EdTech Summit Hungary oktatástechnológiai konferencián és kiállításon Budapesten. Egyebek között elhangzott, hogy nem az MI veszi majd el a munkánkat, hanem a másik ember, aki használja. Ezért is kellene okosan bevezetni a használatát az oktatásba, hogy tanár és diák egyaránt megtanulja a hatékony és etikus használatát, végül pedig a versenyképességet és GDP-t növelő eszközt lehessen alakítani belőle. |
Tanulmányok kimutatták, hogy a generatív mesterséges intelligencia jelentősen növelheti a munkavállalók termelékenységét, és a piaci rést máris próbálják kitölteni a technológiai vállalatok – mutatott rá a Business Insider.
Az OpenAI a személyi asszisztenciát például új szintre emelné, ami megmutatkozik a LinkedInnel való együttműködésében is. A vállalat ezenkívül folyamatosan fejleszti a ChatGPT-t, hogy az algoritmus automatikusan, beavatkozás nélkül feladatokat végezhessen el a felhasználó telefonján. A The Information úgy tudja, hogy
Sam Altman vezérigazgató azt várja a fejlesztőktől, hogy a ChatGPT-t egy, a munkához használható szuperokos személyi asszisztenssé tegyék.
Az OpenAI szoftvere gépelést, kurzormozgatást és különböző alkalmazásokat használó munkák segítésére összpontosít majd.
A technológia a dolgozók termelékenységének növelésére szolgál, és olyan feladatokat végezhet el, mint e-mailek írása, vagy részt vehet online megbeszéléseken a felhasználója helyett. A szoftver azonban még nem tökéletes, ezért a vállalatok arra figyelmeztették a munkavállalóikat, hogy kezdő gyakornokként kezeljék a programot.
A magyar mesterséges intelligencia köröket ver a ChatGPT-reJelentős hátrányból indulunk a szoftverek és a mesterséges intelligencia használata terén is, miután a magyar társadalom csekély hányada beszél idegen nyelvet. Ezért is különösen nehéz, ugyanakkor nélkülözhetetlen feladat megtanítani magyarul a digitális eszközöket. A jó hír, hogy a Puli-GPT-nevű hazai fejlesztés köröket ver a ChatGPT-re a nyelvünk használatában, ráadásul nem ez az egyetlen magyaros projekt. |
Az OpenAI egyre nagyobb fenyegetést jelent a Google-nek, miután a startup összefogott a Microsofttal, és a generatív mesterséges intelligenciáját már Bill Gates vállalatának keresőmotorja, a Bing is kínálja.
A Google sem ül a babérjain, átmárkázza Bard nevű mesterséges intelligenciáját, amivel együtt át is nevezi a csetbotot. A technológiai óriás új előfizetési csomaggal száll versenybe az OpenAI ChatGPT-jével. A megújult márka mostantól a Gemini nevet hordja.
A Bard átnevezésével a Google megteremtette a mesterséges intelligencia eszközeinek egységes struktúráját.
A Gemini algoritmusa decemberben jelent meg, és egy változata továbbra is ingyenesen elérhető lesz, de azok, akik hajlandók 19,99 dollárt fizetni egyhavi előfizetésért, hozzáférést kapnak a Google legfejlettebb eszközéhez, az Ultra 1.0-hoz. Az Ultra csütörtöktől vált elérhetővé a szélesebb közönség számára, és a vállalat szerint jobban teljesít az összetettebb feladatokban, például a kódolásban és a logikai gondolkodásban.
A Google célja egy „igazi mesterségesintelligencia-asszisztens létrehozása”, amelynek első lépését már megtették Sissie Hsiao alelnök szerint. Példának hozta fel egy bemutatón, hogyha az autó defektes lesz, akkor elég egy képet készíteni róla a tanácskéréséhez.
A Gemini az Android okostelefonos operációs rendszerben külön alkalmazást kap, míg az iPhone-felhasználók számára a Google alkalmazásba lesz beillesztve. Mindkettő csütörtöktől lesz elérhető az Egyesült Államokban angol nyelven. Hsiao elmondta, hogy a Google dolgozik azon, hogy több nyelven és országban is elindítsa a terméket – írja a Bloomberg.
Azoknak a felhasználóknak, akik ezt választják, a Gemini bizonyos esetekben helyettesíteni fogja a Google Asszisztenst, a Google hangalapú digitális segítőjét. Mint ismert, a terméken dolgozó alkalmazottak százait elbocsátották januárban.
Azzal, hogy a Google ingyenes és fizetős változatot is kínál a csetbotból, az OpenAI stratégiáját utánozza, amely havi 20 dollárt kér a ChatGPT prémium verziójáért. A Google aranytojást tojó tyúkja ugyanakkor még a felhasználók keresései, amit a keresőmotor szolgál ki.
A Google mesterségesintelligencia-lehetőségei azonban óriásiak, mivel hozzáköthető a rendkívül népszerű Gmail levelezőrendszer és a Google Docs dokumentumnézegető is. Azok a felhasználók, akik fizetnek a Google One AI Premium előfizetésért, ezekben az eszközökben is használhatják majd a Geminit. A beágyazott algoritmust pedig sokkal egyszerűbb használni a termékek felhasználóinak, mint külön programban a ChatGPT-t.
A mesterséges intelligenciába való befektetések új stratégiai lehetőségeket nyitottak a piacon, ugyanakkor óriási számítási teljesítményt és egyéb erőforrásokat igényelnek. Ruth Porat, az Alphabet, vagyis a Google anyavállalatának pénzügyi igazgatója a vállalat múlt heti eredménybeszámolóján arról biztosította a részvényeseket, hogy az Alphabet idei beruházásai érezhetően nagyobbak lesznek, mint tavaly voltak.
Mindaz, amit érdemes tudni a mesterséges intelligenciárólA hétköznapi életben, így a pénzügyi szolgáltatások terén is egyre gyakrabban lehet találkozni a mesterséges intelligencia- (MI) alapú megoldásokkal, mint például a K&H mobilbankjában a Kate névre keresztelt digitális pénzügyi asszisztenssel. A Google december elején mutatta be eddigi legambiciózusabb generatív mesterségesintelligencia-megoldását, a Geminit, amellyel egy új versenytárs lépett a mesterséges intelligencia piacára. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.