A dán Moller-Maersk hajózási konszern hétfőn közölte, hogy az erős harmadik negyedéves eredmények, a robusztus kereslet és a Vörös-tengeren a hajózásban továbbra is fennálló zavarok miatt megemelte egész éves előrejelzését.
A Maersk közölte, hogy a korábbi 4–6 százalék közötti tartományról 6 százalék körülire módosította a globális konténerpiac 2024-es növekedésére vonatkozó előrejelzését.
A Maersk a harmadik negyedévre vonatkozóan 4,8 milliárd dolláros előzetes kamat-, adófizetés, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) jelentett. Elemzők 3,7 milliárd dolláros EBITDA-t prognosztizáltak erre az időszakra az LSEG adatai szerint.
A bevétel 15,8 milliárd dollár volt, ami felülmúlta az elemzők 14,4 milliárd dolláros előrejelzését.
Az Iránnal szövetséges huszi fegyveresek által a Vörös-tengeren a hajók ellen elkövetett támadások megzavarták a kelet–nyugati kereskedelem szempontjából létfontosságú hajózási útvonalat, a szállítmányok hosszan tartó átirányítása pedig felfelé nyomta a szállítási díjakat, és torlódásokat okozott az ázsiai és európai kikötőkben.
A Maersk most 11,0 és 11,5 milliárd dollár közötti EBITDA-t vár az egész évre, a korábbi 9 és 11 milliárd dollár közötti sáv helyett – közölte a csoport a Bloomberggel.
A 2024-es kamat- és adófizetés előtti eredményt eközben 5,2 és 5,7 milliárd dollár közöttinek látták, a korábbi 3 és 5 milliárd dollár közötti érték után.
Atommeghajtással zöldítené a tengeri szállítást az egyik legnagyobb konténeres cég
Miközben számos nukleáris hadihajó szeli a habokat világszerte, a kereskedelmi hajózásban nem terjedt el az atomenergia használata. A negyedik generációs reaktorok azonban a következő évtizedre elhozhatják az atommeghajtású konténerhajókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.